W 2017

Zkoumání interakce ve třídě pomocí konverzační analýzy: východiska, postupy a vybraná zjištění

TŮMA, František

Základní údaje

Originální název

Zkoumání interakce ve třídě pomocí konverzační analýzy: východiska, postupy a vybraná zjištění

Vydání

2017

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

interakce ve třídě, konverzační analýza

Klíčová slova anglicky

classroom interaction, conversation analysis
Změněno: 21. 1. 2018 16:47, doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem semináře je seznámit účastníky s konverzační analýzou, pomocí které může badatel zkoumat, jak mluvčí produkují a interpretují různé aspekty interakce ve třídě. Konverzační analýza tedy představuje kvalitativní výzkumnou metodu, při jejímž použití výzkumník studuje ze záznamu detaily přirozeně probíhající interakce. Na vybraných datových ukázkách a zjištěních se účastníci semináře seznámí s východisky, transkripčními konvencemi, základními koncepty a analytickými postupy, na kterých výzkum v konverzační analýze staví. V závěru semináře se účastníci seznámí s některými softwarovými nástroji a informačními zdroji, které mohou být užitečné při kvalitativní analýze nahrávek (nejen) výuky.

Návaznosti

GA15-08857S, projekt VaV
Název: Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole
Investor: Grantová agentura ČR, Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole