2017
Zkoumání interakce ve třídě pomocí konverzační analýzy: východiska, postupy a vybraná zjištění
TŮMA, FrantišekZákladní údaje
Originální název
Zkoumání interakce ve třídě pomocí konverzační analýzy: východiska, postupy a vybraná zjištění
Autoři
Vydání
2017
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Uspořádání workshopu
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
interakce ve třídě, konverzační analýza
Klíčová slova anglicky
classroom interaction, conversation analysis
Změněno: 21. 1. 2018 16:47, doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
Anotace
V originále
Cílem semináře je seznámit účastníky s konverzační analýzou, pomocí které může badatel zkoumat, jak mluvčí produkují a interpretují různé aspekty interakce ve třídě. Konverzační analýza tedy představuje kvalitativní výzkumnou metodu, při jejímž použití výzkumník studuje ze záznamu detaily přirozeně probíhající interakce. Na vybraných datových ukázkách a zjištěních se účastníci semináře seznámí s východisky, transkripčními konvencemi, základními koncepty a analytickými postupy, na kterých výzkum v konverzační analýze staví. V závěru semináře se účastníci seznámí s některými softwarovými nástroji a informačními zdroji, které mohou být užitečné při kvalitativní analýze nahrávek (nejen) výuky.
Návaznosti
GA15-08857S, projekt VaV |
|