HOFMANN, Eduard a Libuše VODOVÁ. Didaktika přírodních věd na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Geografická revue. Banská Bystrica: FPV UMB Banská Bystrica, Katedra geografie a geológie, 2017, roč. 13, č. 1, s. 61-69, 70 s. ISSN 1336-7072. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.24040/GR.2017.13.1.61-69.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Didaktika přírodních věd na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity
Název česky Didaktika přírodních věd na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity
Název anglicky Didactics of Natural Sciences in Faculty of Education of Masaryk University
Autoři HOFMANN, Eduard a Libuše VODOVÁ.
Vydání Geografická revue, Banská Bystrica, FPV UMB Banská Bystrica, Katedra geografie a geológie, 2017, 1336-7072.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.24040/GR.2017.13.1.61-69
Klíčová slova česky didaktika, přírodní vědy, mezipředmětové vztahy
Klíčová slova anglicky didactics, natural sciences, inter-subject relations
Změnil Změnila: Mgr. Libuše Vodová, Ph.D., učo 43576. Změněno: 7. 3. 2018 11:17.
Anotace
Jednou z odlišností doznívající kurikulární reformy od předešlých dokumentů je zařazení skupin předmětů do vzdělávacích oblastí. Tato skutečnost směřuje především k posilování mezipředmětových vazeb, které by mohly přejít od kooperace až k samotné integraci příslušných oborů na základních a středních školách. To znamená především změnu v podobě komunikace mezi jednotlivými vyučujícími. Tento trend nevymaže ani další vývoj kurikulárních dokumentů. Příkladem inovace studijních programů na PdF MU bylo zavedení předmětu Didaktika přírodních věd ve studijním roce 2005/06. Tento předmět vznikl na základě dlouholeté spolupráce přírodovědných kateder na PdF MU. Předcházelo mu např. zpracování projektu sekce přírodních věd „Gradace profesní dráhy učitele přírodovědných předmětů“ v jehož rámci vznikly společné studijní texty zaměřené na propojení učiva přírodovědných předmětů (kol. 1996). V roce 1996 začalo fungovat „Integrované terénní pracoviště PdF MU“ v obci Jedovnice, zaměřené na terénní výuku, atd.
Návaznosti
MUNI/FR/1058/2016, interní kód MUNázev: Projektovou výukou předmětu Didaktika přírodních věd k posilování profesních kompetencí studentů učitelství
Investor: Masarykova univerzita, Projektovou výukou předmětu Didaktika přírodních věd k posilování profesních kompetencí studentů učitelství
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 01:41