HOFMANN, Eduard a Libuše VODOVÁ. Didaktika přírodních věd na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Geografická revue. Banská Bystrica: FPV UMB Banská Bystrica, Katedra geografie a geológie, 2017, roč. 13, č. 1, s. 61-69, 70 s. ISSN 1336-7072. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.24040/GR.2017.13.1.61-69. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1403895, author = {Hofmann, Eduard and Vodová, Libuše}, article_location = {Banská Bystrica}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.24040/GR.2017.13.1.61-69}, keywords = {didactics, natural sciences, inter-subject relations}, language = {cze}, issn = {1336-7072}, journal = {Geografická revue}, title = {Didaktika přírodních věd na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity}, url = {http://www.fpv.umb.sk/geo-revue/publikovane-cisla/2017/1-2017/2017-13-1-61-69.html}, volume = {13}, year = {2017} }
TY - JOUR ID - 1403895 AU - Hofmann, Eduard - Vodová, Libuše PY - 2017 TI - Didaktika přírodních věd na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity JF - Geografická revue VL - 13 IS - 1 SP - 61-69 EP - 61-69 PB - FPV UMB Banská Bystrica, Katedra geografie a geológie SN - 13367072 KW - didactics, natural sciences, inter-subject relations UR - http://www.fpv.umb.sk/geo-revue/publikovane-cisla/2017/1-2017/2017-13-1-61-69.html N2 - Jednou z odlišností doznívající kurikulární reformy od předešlých dokumentů je zařazení skupin předmětů do vzdělávacích oblastí. Tato skutečnost směřuje především k posilování mezipředmětových vazeb, které by mohly přejít od kooperace až k samotné integraci příslušných oborů na základních a středních školách. To znamená především změnu v podobě komunikace mezi jednotlivými vyučujícími. Tento trend nevymaže ani další vývoj kurikulárních dokumentů. Příkladem inovace studijních programů na PdF MU bylo zavedení předmětu Didaktika přírodních věd ve studijním roce 2005/06. Tento předmět vznikl na základě dlouholeté spolupráce přírodovědných kateder na PdF MU. Předcházelo mu např. zpracování projektu sekce přírodních věd „Gradace profesní dráhy učitele přírodovědných předmětů“ v jehož rámci vznikly společné studijní texty zaměřené na propojení učiva přírodovědných předmětů (kol. 1996). V roce 1996 začalo fungovat „Integrované terénní pracoviště PdF MU“ v obci Jedovnice, zaměřené na terénní výuku, atd. ER -
HOFMANN, Eduard a Libuše VODOVÁ. Didaktika přírodních věd na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. \textit{Geografická revue}. Banská Bystrica: FPV UMB Banská Bystrica, Katedra geografie a geológie, 2017, roč.~13, č.~1, s.~61-69, 70 s. ISSN~1336-7072. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.24040/GR.2017.13.1.61-69.
|