D 2017

Evaluation of Learners' Adjustment of Question Difficulty in Adaptive Practice of Facts

PAPOUŠEK, Jan a Radek PELÁNEK

Základní údaje

Originální název

Evaluation of Learners' Adjustment of Question Difficulty in Adaptive Practice of Facts

Autoři

PAPOUŠEK, Jan (203 Česká republika, domácí) a Radek PELÁNEK (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

New York, Proceedings of the 25th Conference on User Modeling, Adaptation and Personalization, od s. 379-380, 2 s. 2017

Nakladatel

ACM

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14330/17:00099573

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-1-4503-4635-1

UT WoS

000850446100067

Klíčová slova anglicky

adaptive learning; difficulty
Změněno: 25. 10. 2024 16:25, Mgr. Natálie Hílek

Anotace

V originále

Personalized educational systems are able to provide learners questions of specified difficulty. Since learners differ, the appropriate level of difficulty may vary and it may be impossible to find an universal setting. We implemented a version of an adaptive educational system for geography practice that allows learners to adjust difficulty of questions. We evaluated this feature using a randomized control experiment. The overall results show only a small effect of the adjustment. A more detailed analysis, however, shows that for some groups of learners the effect can be important, although not necessarily advantageous. The collected data from the experiment provide insight into how to tune question difficulty automatically.

Návaznosti

MUNI/A/0897/2016, interní kód MU
Název: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VI.
Investor: Masarykova univerzita, Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VI., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty