2017
Should We Give Learners Control Over Item Difficulty?
PAPOUŠEK, Jan a Radek PELÁNEKZákladní údaje
Originální název
Should We Give Learners Control Over Item Difficulty?
Autoři
PAPOUŠEK, Jan (203 Česká republika, domácí) a Radek PELÁNEK (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
New York, Personalization Approaches in Learning Environments, Adjunct Publication of the 25th Conference on User Modeling, Adaptation and Personalization, od s. 299-303, 5 s. 2017
Nakladatel
ACM
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14330/17:00099574
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-1-4503-5067-9
UT WoS
000850443800056
Klíčová slova česky
adaptabilní učení; obtížnost
Klíčová slova anglicky
adaptive learning; difficulty
Změněno: 25. 10. 2024 16:25, Mgr. Natálie Hílek
Anotace
V originále
Personalized educational systems are able to provide learners questions of specified difficulty. Since learners differ, the appropriate level of difficulty may vary and it may be impossible to find an universal setting. We implemented a version of an adaptive educational system for geography practice that allows learners to adjust difficulty of questions. We evaluated this feature using a randomized control experiment. The overall results show only a small effect of the adjustment. A more detailed analysis, however, shows that for some groups of learners the effect can be important, although not necessarily advantageous. The collected data from the experiment provide insight into how to tune question difficulty automatically.
Návaznosti
MUNI/A/0897/2016, interní kód MU |
|