REPÍK, Ondřej. Malé a střední podnikání v cestovním ruchu a jeho veřejná podpora. Online. In Ing. Viktorie Klímová, Ph.D.; doc. Ing. Vladimír Žítek, Ph.D. XX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. Brno: Masarykova univerzita, 2017, s. 690-699. ISBN 978-80-210-8586-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-90.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Malé a střední podnikání v cestovním ruchu a jeho veřejná podpora
Název česky Malé a střední podnikání v cestovním ruchu a jeho veřejná podpora
Název anglicky Small and medium-sized enterprises in tourism and their public support
Autoři REPÍK, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, XX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. od s. 690-699, 10 s. 2017.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50602 Public administration
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/17:00099633
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-8586-2
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-90
UT WoS 000426864500090
Klíčová slova česky cestovní ruch; MSP; veřejná podpora; přirozené bariéry; absorpční kapacita
Klíčová slova anglicky tourism; SME; public support; natural barriers; absorption capacity
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 23. 4. 2019 17:01.
Anotace
S činností malých a středních podniků je v cestovním ruchu spojena celá řada specifik a problémů, které vycházejí z povahy nabídky a poptávky v cestovním ruchu. MSP hrají zásadní roli v procesu formování nabídky, výrazně ovlivňují chování spotřebitelů, funkčnost celého systému a výkony v cestovním ruchu. Stejně jako v jiných ekonomických oblastech i zde existují určité přirozené bariéry, z nichž část může veřejný sektor pomoci řešit a minimalizovat. Právě tyto bariéry se staly obhajobou pro intervence veřejného sektoru do cestovního ruchu. Nicméně i tyto zásahy jsou velmi často neefektivní, nefunkční a v některých případech dokonce tržní prostředí v cestovním ruchu poškozují. Článek je věnován specifikům a fungování MSP v cestovním ruchu, intervencím a podpoře cestovního ruchu ze strany veřejného sektoru a jejich vlivu na cestovní ruch. Důkladně je analyzována veřejná podpora cestovního ruchu z programových rámců v České republice s akcentem na malé a střední podnikání.
Anotace anglicky
Activities of small and medium enterprises in tourism are linked to a number of specific features and issues that are based on nature of tourism supply and demand. SMEs play a crucial role in shaping of tourism supply, strongly influence consumer behavior, functionality of overall system and performances in tourism. As in other economic areas, there exist some natural barriers, where part of them public sector can help to solve and minimize. Those barriers have become a justification for intervention of public sector in tourism. However, these interventions are often ineffective, dysfunctional and even in some cases they harm the market environment in tourism. This article is devoted to the specifics and functioning of SMEs in tourism, interventions and public subsidy of tourism and their impact on tourism. Public support of tourism from the program frameworks in the Czech Republic is thoroughly analyzed with emphasis on small and medium business.
Návaznosti
MUNI/A/1046/2016, interní kód MUNázev: Primární výzkum malých a středních podnikatelů v cestovním ruchu (Akronym: MSPCR)
Investor: Masarykova univerzita, Primární výzkum malých a středních podnikatelů v cestovním ruchu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 21. 9. 2024 19:02