Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1405688, author = {Mazáčová, Pavlína and Hanušová, Kateřina}, article_location = {ČR}, article_number = {2}, keywords = {intergenerational learning; pre-reading skills; pedagogy; seniors; pre-school age; case study; library; teaching librarian}, language = {cze}, issn = {1801-3252}, journal = {Knihovna}, title = {Perspektivy rozvoje předčtenářské gramotnosti na platformě mezigeneračního učení : případová studie}, url = {http://knihovnarevue.nkp.cz/archiv/2017-2/recenzovane-prispevky/perspektivy-rozvoje-predctenarske-gramotnosti-na-platforme-mezigeneracniho-uceni-pripadova-studie}, volume = {28}, year = {2017} }
TY - JOUR ID - 1405688 AU - Mazáčová, Pavlína - Hanušová, Kateřina PY - 2017 TI - Perspektivy rozvoje předčtenářské gramotnosti na platformě mezigeneračního učení : případová studie JF - Knihovna VL - 28 IS - 2 SP - 37-49 EP - 37-49 PB - Národní knihovna ČR SN - 18013252 KW - intergenerational learning KW - pre-reading skills KW - pedagogy KW - seniors KW - pre-school age KW - case study KW - library KW - teaching librarian UR - http://knihovnarevue.nkp.cz/archiv/2017-2/recenzovane-prispevky/perspektivy-rozvoje-predctenarske-gramotnosti-na-platforme-mezigeneracniho-uceni-pripadova-studie L2 - http://knihovnarevue.nkp.cz/archiv/2017-2/recenzovane-prispevky/perspektivy-rozvoje-predctenarske-gramotnosti-na-platforme-mezigeneracniho-uceni-pripadova-studie N2 - Článek se věnuje aktuálnímu fenoménu mezigeneračního učení jako platformě rozvíjení předčtenářské gramotnosti v prostředí mateřské školy. Téma reflektuje výzkumný projekt1 případové studie realizované v oboru Informační studia a knihovnictví. V kontextu problematiky mezigeneračního učení a čtenářské gramotnosti jsou v odborném pojednání akcentovány např. motivační faktory zapojení seniorů do intelektuálních činností, kritéria výběru vhodných textů pro mezigenerační set-kávání nebo hlediska percepce textů z pohledu předškolních dětí. Teoretické i výzkumné aspekty článku slouží jako relevantní východiska pro aplikaci programů mezigeneračního učení zaměřených na předčtenářskou gramotnost do neformálního vzdělávacího prostředí knihovny. ER -
MAZÁČOVÁ, Pavlína a Kateřina HANUŠOVÁ. Perspektivy rozvoje předčtenářské gramotnosti na platformě mezigeneračního učení : případová studie. \textit{Knihovna}. ČR: Národní knihovna ČR, 2017, roč.~28, č.~2, s.~37-49. ISSN~1801-3252.
|