Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1405795, author = {Mazáčová, Pavlína}, booktitle = {XVIII. mezinárodní konference k problematice osob s specifickými potřebami}, keywords = {information education; information literacy; teaching librarian; pedagogy; pupil with special educational needs}, language = {cze}, title = {Perspektivy edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami k informační gramotnosti v prostředí veřejných knihoven}, url = {http://sppdny.cz/wp-content/uploads/2017/03/Program-14-03-17.pdf}, year = {2017} }
TY - CONF ID - 1405795 AU - Mazáčová, Pavlína PY - 2017 TI - Perspektivy edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami k informační gramotnosti v prostředí veřejných knihoven KW - information education KW - information literacy KW - teaching librarian KW - pedagogy KW - pupil with special educational needs UR - http://sppdny.cz/wp-content/uploads/2017/03/Program-14-03-17.pdf L2 - http://sppdny.cz/wp-content/uploads/2017/03/Program-14-03-17.pdf N2 - S rozvojem znalostní neboli informační Ve společnosti 21. století vstoupily do nových edukačních kontextů nejen tradiční vzdělávací instituce, ale také veřejné knihovny. Dochází k proměně jejich role a funkce v kultivaci společnosti, je akcentován jejich vzdělávací potenciál.Typickou formou edukace v knihovně se stávají programy informačního vzdělávání, které vedou učící knihovníci. Programy korespondují se vzdělávacím obsahem vycházejícím z rámcových a školních vzdělávacích programů a jsou zaměřené na rozvoj informační gramotnosti žáků v počátečním vzdělávání. Učící knihovník interaguje v rámci vzdělávacích programů s heterogenními třídami a čelí výzvám, které přináší pedagogická práce s heterogenní třídou, v níž se společně vzdělávají intaktní žáci i žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Příspěvek prezentuje zásadní aspekty práce učícího knihovníka v lekcích informační gramotnosti se zaměřením na specifika edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. ER -
MAZÁČOVÁ, Pavlína. Perspektivy edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami k informační gramotnosti v prostředí veřejných knihoven. In \textit{XVIII. mezinárodní konference k problematice osob s specifickými potřebami}. 2017.
|