MAZÁČOVÁ, Pavlína. Perspektivy edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami k informační gramotnosti v prostředí veřejných knihoven. In XVIII. mezinárodní konference k problematice osob s specifickými potřebami. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Perspektivy edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami k informační gramotnosti v prostředí veřejných knihoven
Název anglicky Perspectives for the education of pupils with special educational needs for information literacy in public libraries
Autoři MAZÁČOVÁ, Pavlína.
Vydání XVIII. mezinárodní konference k problematice osob s specifickými potřebami, 2017.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor Pedagogika a školství
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky informační vzdělávání; informační gramotnost; učící knihovník; pedagogika; žák se speciálními vzdělávacími potřebami
Klíčová slova anglicky information education; information literacy; teaching librarian; pedagogy; pupil with special educational needs
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Změněno: 31. 1. 2018 20:10.
Anotace
S rozvojem znalostní neboli informační Ve společnosti 21. století vstoupily do nových edukačních kontextů nejen tradiční vzdělávací instituce, ale také veřejné knihovny. Dochází k proměně jejich role a funkce v kultivaci společnosti, je akcentován jejich vzdělávací potenciál.Typickou formou edukace v knihovně se stávají programy informačního vzdělávání, které vedou učící knihovníci. Programy korespondují se vzdělávacím obsahem vycházejícím z rámcových a školních vzdělávacích programů a jsou zaměřené na rozvoj informační gramotnosti žáků v počátečním vzdělávání. Učící knihovník interaguje v rámci vzdělávacích programů s heterogenními třídami a čelí výzvám, které přináší pedagogická práce s heterogenní třídou, v níž se společně vzdělávají intaktní žáci i žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Příspěvek prezentuje zásadní aspekty práce učícího knihovníka v lekcích informační gramotnosti se zaměřením na specifika edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Anotace anglicky
With the development of knowledge or information In the society of the 21st century, the new educational contexts have not only become traditional educational institutions, but also public libraries. There is a change in their role and function in the cultivation of society is their educational potential.Typical form of education in the library becomes programs, information education led by librarians. The programs correspond to educational content based on the Framework and school education programs and are aimed at developing literacy literacy for pupils in initial education. The learning librarian interacts within educational programs with heterogeneous classes and faces the challenges posed by pedagogical work with a heterogeneous class, in which both intact pupils and pupils with special educational needs. The paper presents the crucial aspects of the work of the librarian in the lessons of information literacy focusing on the specifics of education of pupils with special educational needs.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 05:32