2017
Perspektivy edukace heterogenní školní třídy k informační gramotnosti v prostředí veřejné knihovny
MAZÁČOVÁ, PavlínaZákladní údaje
Originální název
Perspektivy edukace heterogenní školní třídy k informační gramotnosti v prostředí veřejné knihovny
Název anglicky
Perspectives of educating a heterogeneous school class for information literacy in a public library environment
Autoři
Vydání
XVIII. mezinárodní konference k problematice osob s specifickými potřebami, 2017
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
Pedagogika a školství
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
informační vzdělávání; informační gramotnost; učící knihovník; pedagogika; žák se speciálními vzdělávacími potřebami
Klíčová slova anglicky
information education; information literacy; learning librarian; pedagogy; pupil with special educational needs
Změněno: 31. 1. 2018 21:13, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Učící knihovník interaguje v rámci vzdělávacích programů s heterogenními třídami a čelí výzvám, které přináší pedagogická práce s heterogenní třídou, v níž se společně vzdělávají intaktní žáci i žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Příspěvek prezentuje zásadní aspekty práce učícího knihovníka v lekcích informační gramotnosti se zaměřením na specifika edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Anglicky
The teaching librarian interacts within educational programs with heterogeneous classes and faces the challenges posed by pedagogical work with a heterogeneous class, in which both intact pupils and pupils with special educational needs. The paper presents the crucial aspects of the work of the librarian in the lessons of information literacy focusing on the specifics of education of pupils with special educational needs.