a 2017

Perspektivy edukace heterogenní školní třídy k informační gramotnosti v prostředí veřejné knihovny

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Základní údaje

Originální název

Perspektivy edukace heterogenní školní třídy k informační gramotnosti v prostředí veřejné knihovny

Název anglicky

Perspectives of educating a heterogeneous school class for information literacy in a public library environment

Vydání

XVIII. mezinárodní konference k problematice osob s specifickými potřebami, 2017

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

Pedagogika a školství

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

informační vzdělávání; informační gramotnost; učící knihovník; pedagogika; žák se speciálními vzdělávacími potřebami

Klíčová slova anglicky

information education; information literacy; learning librarian; pedagogy; pupil with special educational needs
Změněno: 31. 1. 2018 21:13, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Anotace

V originále

Učící knihovník interaguje v rámci vzdělávacích programů s heterogenními třídami a čelí výzvám, které přináší pedagogická práce s heterogenní třídou, v níž se společně vzdělávají intaktní žáci i žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Příspěvek prezentuje zásadní aspekty práce učícího knihovníka v lekcích informační gramotnosti se zaměřením na specifika edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Anglicky

The teaching librarian interacts within educational programs with heterogeneous classes and faces the challenges posed by pedagogical work with a heterogeneous class, in which both intact pupils and pupils with special educational needs. The paper presents the crucial aspects of the work of the librarian in the lessons of information literacy focusing on the specifics of education of pupils with special educational needs.