JABŮREK, Michal a Dana JUHOVÁ. Game-based Intelligence Screening (GIS) : systém k vyhledávání kognitivně mimořádně nadaných žáků. In KORONA 2017 : Konference o rozvoji nadání. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Game-based Intelligence Screening (GIS) : systém k vyhledávání kognitivně mimořádně nadaných žáků
Název anglicky Game-based Intelligence Screening (GIS) : a system for identifying cognitively gifted students
Autoři JABŮREK, Michal (203 Česká republika, garant, domácí) a Dana JUHOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání KORONA 2017 : Konference o rozvoji nadání, 2017.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/17:00099813
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky Game-based assessment; online diagnostika; mimořádné nadání; C-H-C; testování inteligence
Klíčová slova anglicky Game-based assessment; online assessment; giftedness; C-H-C; assessment of intelligence
Štítky rivok
Změnil Změnil: Mgr. Michal Jabůrek, Ph.D., učo 167235. Změněno: 4. 3. 2019 13:46.
Anotace
V rámci příspěvku bude představena pracovní verze on-line diagnostického systému, který bude primárně sloužit pedagogům jako screeningový nástroj pro vyhledávání mimořádně kognitivně nadaných žáků 1.-5. tříd. Systém v sobě integruje řadu moderních psychologických přístupů. 1) Vychází z aktuálně nejrozšířenější teorie inteligence C-H-C, která pojímá inteligenci jako soubor několika souvisejících, nicméně diferencovaných schopností. Systém tedy nebude mapovat jedinou obecnou schopnost, ale spíše profil schopností, tedy konkrétní silné a slabé stránky daného žáka. 2) Testování je založeno na principu game-based assesment - jednotlivé testy v sobě tedy obsahují herní prvky (např. příběh, odměnu formou bodů, komiksovou grafiku apod.), které mají zvýšit motivaci žáků a zredukovat jejich případnou testovou anxietu. 3) Statistické analýzy jsou realizovány v rámci Teorie odpovědi na položku (Item Response Theory). 4) To umožňuje pojmout testování tzv. adaptivně – dítěti jsou tedy vždy administrovány ty položky, které nejlépe odpovídají jeho aktuálně odhadnuté úrovni měřené schopnosti. Kromě obecného rámce systému budou představeny jeho dílčí moduly, tedy konkrétní testy s hrovými prvky. Bude se jednat primárně o dvě hry, které jsou v rámci C-H-C teorie zaměřeny na tzv. fluidní inteligenci, tedy logické usuzování. Pozn.: Název systému byl později upraven z GIS na Invenio.
Anotace anglicky
In our presentation we will introduce a preliminary version of an on-line diagnostic system that will primarily serve as a screening tool for the identification of cognitively gifted students from 3rd to 5th grades of primary school.
Návaznosti
MUNI/A/1340/2016, interní kód MUNázev: Komplexní přístup k diagnostice mimořádného nadání s důrazem na zapojení pedagogů
Investor: Masarykova univerzita, Komplexní přístup k diagnostice mimořádného nadání s důrazem na zapojení pedagogů, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 20. 9. 2024 01:34