MAZÁČOVÁ, Pavlína. Celoživotní vzdělávání uživatelů - edukační výzva učících knihovníků. Online. In Martina Horejšová. Knihovny současnosti 2017. Sborník z 25. ročníku konference, konané 12.–14. září 2017 v areálu Univerzity Palackého v Olomouci. 1. vyd. Praha: Sdružení knihoven České republiky, 2017, s. 349-359. ISBN 978-80-86249-83-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Celoživotní vzdělávání uživatelů - edukační výzva učících knihovníků
Název anglicky Lifelong User Education - Educational Challenge of Teaching Librarians
Autoři MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Praha, Knihovny současnosti 2017. Sborník z 25. ročníku konference, konané 12.–14. září 2017 v areálu Univerzity Palackého v Olomouci, od s. 349-359, 11 s. 2017.
Nakladatel Sdružení knihoven České republiky
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/17:00099822
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-86249-83-4
Klíčová slova česky pedagogika; celoživotní vzdělávání; učící knihovník; informační gramotnost; informační vzdělávání; knihovna; znalostní společnost; kompetenční profil
Klíčová slova anglicky pedagogy; lifelong learning; teaching librarian; information literacy; information education; library; knowledge society; Competence profile
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Změněno: 28. 2. 2018 16:07.
Anotace
Aktuální Koncepce rozvoje knihoven dává knihovnám ambiciózní příležitost stát se komunitním místem celoživotního vzdělávání. Knihovny pořádají mnoho vzdělávacích aktivit pro různorodé cílové skupiny – pro žáky všech stupňů škol, maminky na mateřské, dospělé v dalším vzdělávání, seniory nebo sociálně znevýhodněné uživatele. Každá z cílových skupin má specifické vzdělávací potřeby. Aby je mohl knihovník plnit, měl by mít znalosti pedagogiky, ale také psychologie, andragogiky, speciální a sociální pedagogiky nebo pedagogické komunikace. Příspěvek reflektuje výzkum zaměřený na vzdělávací potřeby učících knihovníků a otevře k možné širší diskuzi téma kompetenčního profilu učícího knihovníka pracujícího s různými cílovými skupinami uživatelů.
Anotace anglicky
The current Library Development Concept gives libraries an ambitious opportunity to become a community place for lifelong learning. Libraries organize many educational activities for diverse target groups - for pupils of all grades, mothers on mothers, adults in further education, seniors or socially disadvantaged users. Each of the target groups has specific educational needs. In order for the librarian to fulfill it, he should have the knowledge of pedagogy, but also psychology, andragogy, special and social pedagogy or pedagogical communication. The paper reflects research on the educational needs of teaching librarians and opens up a broader discussion on the subject of the competency profile of a learning librarian working with different target audience groups.
Návaznosti
MUNI/FR/1559/2016, interní kód MUNázev: Participativní platforma rozvoje informační gramotnosti na Masarykově univerzitě
Investor: Masarykova univerzita, Participativní platforma rozvoje informační gramotnosti na Masarykově univerzitě
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 10:22