B 2017

Motivace k učení se němčině v kontextu výuky cizího odborného a akademického jazyka

DUNOWSKI, Eliška

Basic information

Original name

Motivace k učení se němčině v kontextu výuky cizího odborného a akademického jazyka

Name (in English)

German Language Motivation in the Context of Teaching a Foreign Language for Specific and Academic Purposes

Authors

DUNOWSKI, Eliška

Edition

1., elektronické vyd. Brno, 251 pp. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe, sv. 4, 2017

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Type of outcome

Odborná kniha

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

ISBN

978-80-210-8783-5

DOI

10.5817/CZ.MUNI.M210-8783-2017

Tags

Změněno: 14/2/2018 11:49, PhDr. Lea Novotná

Abstract

V originále

Kniha se zabývá tématem motivace k učení se němčině, které je zasazeno do kontextu výuky cizího odborného a akademického jazyka. Teoreticky se práce opírá zejména o Gardnerovu teorii motivace, teorii sebeurčení a atribuční teorii. Výzkum proběhl v prostředí výuky cizího odborného a akademického jazyka na Masarykově univerzitě v Brně, kde jsou studenti všech nefilologických oborů povinni složit v rámci studia zkoušku z jednoho cizího odborného a akademického jazyka. Výzkumný design sestával z kvantitativní a kvalitativní fáze. Srovnání výsledků obou výzkumných fází prokázalo shodu téměř u všech vytvořených motivačních identifikátorů, přičemž jako naprosto zásadním právě pro motivaci k učení se odborné a akademické němčině se ukázal zejména motiv relevance.

In English

The book discusses German learning motivation in the context of teaching a foreign specific and academic language. Gardner's model of motivation is the core of the theory of this study together with self-definition theory and attribution theory. Research was based on a foreign language for specific and academic purposes education at Masaryk University in Brno. The research design consisted of two research stages: qualitative and quantitative. Combining the results of the two research stages indicated a correspondence of almost all of the motivational identifiers. The crucial one in terms of German for specific and academic purposes learning motivation proved to be the element of relevance.