2017
Úroveň znalostí brněnských gymnazistů o civilizačních chorobách
KACHLÍK, PetrZákladní údaje
Originální název
Úroveň znalostí brněnských gymnazistů o civilizačních chorobách
Název česky
Úroveň znalostí brněnských gymnazistů o civilizačních chorobách
Název anglicky
Level of Brno high school students’ knowledges about civilization diseases
Autoři
KACHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Život ve zdraví. Soubor příspěvků z mezinárodní konference konané ve dnech 7.–8. září 2017, od s. 152-178, 27 s. 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00100061
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-8875-7
Klíčová slova česky
cukrovka; dotazník; gymnázium; obezita; vysoký krevní tlak; výzkum; zdraví; znalosti; žák; životní styl
Klíčová slova anglicky
diabetes; questionnaire; high school; obesity; hypertension; research; health; knowledges; pupil; lifestyle
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2018 17:04, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
V originále
Pomocí anonymního dotazníku o 27 položkách byl osloven vzorek 485 žáků 4 brněnských gymnázií. Výzkum byl zaměřen na úroveň znalostí souboru o cukrovce, obezitě a vysokém krevním tlaku, byly též mapovány vybrané faktory jeho životního stylu. Nebylo zjištěno, že dívky vědí o civilizačních chorobách a zdravém životním stylu významně více než chlapci. Obdobně nebyl verifikován ani rozdíl ve znalostech mezi žáky prvních a čtvrtých ročníků. Stejně tak se nepotvrdil ani předpoklad, že školy zaměřené všeobecně budou mít větší přehled o problematice než školy, které jsou úžeji profilované a kladou důraz na matematiku či informatiku.
Anglicky
Using an anonymous questionnaire of 27 items, a sample of 485 pupils of 4 high chools in Brno was approached. The research was focused on the level of knowledge about diabetes, obesity and high blood pressure, and selected factors of lifestyle. It was not found that girls know significantly more than boys about civilization diseases and healthy lifestyle. Likewise, the difference in knowledge between pupils of first and fourth grades was not verified either. Similarly, it was not confirmed that schools that are generally aimed at having a greater understanding of the problem than schools that are more profiled and focus on mathematics or informatics.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|