KACHLÍK, Petr. Životní příběhy pěti klientů výchovného ústavu. Online. In PROCHÁZKOVÁ, L. (ed). Život ve zdraví. Soubor příspěvků z mezinárodní konference konané ve dnech 7.–8. září 2017. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, s. 179-198. ISBN 978-80-210-8875-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8875-2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Životní příběhy pěti klientů výchovného ústavu
Název česky Životní příběhy pěti klientů výchovného ústavu
Název anglicky Five life stories of the educational institution clients’
Autoři KACHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Život ve zdraví. Soubor příspěvků z mezinárodní konference konané ve dnech 7.–8. září 2017, od s. 179-198, 20 s. 2017.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00100062
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8875-7
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8875-2017
Klíčová slova česky klient; návyková látka; prevence; poruchy chování; případová studie; rodina; výchovný ústav; výzkum; zdraví; životní styl
Klíčová slova anglicky client; habit-forming substance; prevention; behavioral disorders; case study; family; educational institution; research; health; lifestyle
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Změněno: 28. 3. 2018 16:55.
Anotace
Bylo sledováno 5 klientů výchovného ústavu pocházejících z problematického rodinného prostředí s poruchami chování a užíváním návykových látek v anamnéze. K analýze jejich životních příběhů a faktorů životního stylu bylo využito případových studií, rozhovorů a pozorování. Cílem pozorování bylo zjistit, zda děti, které prošly institucionální péčí, mají šanci začlenit se do společnosti a uplatnit se na trhu práce. Z uskutečněných rozhovorů vyplývá, že klienti, kteří zodpovědně přistoupili ke své budoucnosti, nahlížejí na léta strávená v zařízení s radostí a oceňují snahu pedagogických pracovníků.
Anotace anglicky
There were monitored 5 clients of the educational institution coming from a problematic family environment with a history of behavioral disorders and use of addictive substances. To analyze their life stories and lifestyle factors, case studies, interviews, and observations were used. The objective of the observation was to find out whether children who have undergone institutional care have a chance to be integrated into society and apply to the labor market. The interviews that have been conducted show that clients who have made a responsible approach to their future view the years spent in the facility with joy and appreciate the efforts of the teaching staff.
Návaznosti
MUNI/A/0989/2015, interní kód MUNázev: Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 21:04