Deutsch als zweite Fremdsprache in der Tertiärsprachenforschung
JANÍKOVÁ, Věra. Deutsch als zweite Fremdsprache in der Tertiärsprachenforschung. In Internationale wisssenschaftliche Tagung Synergien – 25 Jahre Germanistik und DAAD an der Philosoph Konstantin-Universität Nitra. 2017. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Deutsch als zweite Fremdsprache in der Tertiärsprachenforschung |
Název anglicky | German as a second foreign language in tertiary language research |
Autoři | JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Internationale wisssenschaftliche Tagung Synergien – 25 Jahre Germanistik und DAAD an der Philosoph Konstantin-Universität Nitra, 2017. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | němčina |
Typ výsledku | Vyžádané přednášky |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Stát vydavatele | Slovensko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/17:00095523 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | jazykové vzdělávání; němčina jako druhý cizí jazyk;osvojování více jazyků; výzkum didaktiky vícejazyčnosti; výzkumná studie |
Klíčová slova anglicky | language education; German as a second foreign language; learning multiple languages; research on didactics of multilingualism; research study |
Změnil | Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 8. 3. 2018 17:59. |
Anotace |
---|
Im Beitrag wird auf ein breites Forschungsfeld der Tertiärsprachendidaktik eingegangen, die sich dem Ziel verschreiben, die Konzepte des isolierten Lernens einzelner Sprachen zu überwinden und Fremdsprache fruchtbringend für die Lernprozesse bei allen weiteren Fremdsprachen einzusetzen. Im Fokus steht eine Studie zur Ermittlung der mehrsprachigen Schreibkompetenz bei tschechischen Schüler/-innen, die Tschechisch als L1, Englisch als L2 und Deutsch als L3 lernen. |
Anotace česky |
---|
Příspěvek se zabývá širokým výzkumným polem didaktiky terciárního jazyka, která se věnuje překonání konceptů izolovaného učení jednotlivých jazyků a efektivnímu využívání zkušeností z při učení se prvnímu a druhému jazyku pro učení se jazykům dalším. Představena je studie zaměřená na zkoumání schopnosti vytvářet texty ve více jazycích českých studentů, kteří se učí češtinu jako L1, angličtinu jako L2 a němčinu jako L3. |
Anotace anglicky |
---|
The paper deals with a broad field of tertiary language didactics research, which aims to overcome the concepts of isolated learning of individual languages and to make effective use of the experience of learning the first and second languages for learning other languages. A study is focused on exploration of the ability to create texts in several languages of Czech students who learn Czech as L1, English as L2 and German as L3. |
Návaznosti | |
---|---|
GAP407/11/0321, projekt VaV | Název: Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině |
Investor: Grantová agentura ČR, Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině |
VytisknoutZobrazeno: 22. 9. 2024 20:46