BRYCHOVÁ, Alice. Předškolní děti v Dolním Rakousku se učí jazyky svých sousedů. In Slavík Jan, Uličná Klára, Stará Jana, Najvar Petr. Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání. 1. vydání. Brno: Masarykova universita, 2017, s. 153-168. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 44. ISBN 978-80-210-8758-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8768-2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Předškolní děti v Dolním Rakousku se učí jazyky svých sousedů
Název anglicky Preschool children in Lower Austria learn the languages of their neighbors
Autoři BRYCHOVÁ, Alice (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání, od s. 153-168, 16 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 44, 2017.
Nakladatel Masarykova universita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00100101
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8758-3
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8768-2017
Klíčová slova česky didaktická kazuistika; osvojování si jazyka sousední země; předškolní jazykové vzdělávání
Klíčová slova anglicky didactic case report; acquisition of the language of a neighboring country; pre-school language education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 5. 4. 2018 12:45.
Anotace
V knize, která se věnuje problematice didaktických kazuistik, jsou jednotlivé kapitoly příkladem aplikací transdidaktického přístupu využívajícího metodiku 3A. Kapitola "Předškolní děti v Dolním Rakousku se učí jazyky sousedů" je uplatněna metoda 3A na výukovou situaci u předškolních dětí, které si osvojují češtinu, jako jazyk sousedního národa. Výzkumná metoda začíná anotací výukové situace, dále postupuje přes analýzu k návrhu alterace a jejímu přezkoumání.
Anotace anglicky
In the book dealing with didactic case studies, the individual chapters are an example of the application of a transdidactic approach using Methodology 3A. The chapter "Preschool children in Lower Austria learns the languages of neighbors" applies the 3A method to the teaching situation of pre-school children who learn Czech as the language of the neighboring nation. The research method starts with the annotation of the learning situation, it proceeds through the analysis to the proposal of the alteration and its review.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 03:28