SIDIROPULU JANKŮ, Kateřina a Jana OBROVSKÁ. Multilingvní děti v monolingvní pasti. In Konference Škola jako cesta k lidské důstojnosti, mezinárodní konference Katedry sociální pedagogiky, PdF MU. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Multilingvní děti v monolingvní pasti.
Název česky Multilingvní děti v monolingvní pasti.
Název anglicky Multilingual children in monolingual trap.
Autoři SIDIROPULU JANKŮ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana OBROVSKÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Konference Škola jako cesta k lidské důstojnosti, mezinárodní konference Katedry sociální pedagogiky, PdF MU, 2017.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00102339
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky multilignualismus; sociální znevýhodnění; péče v rodině; vzdělávání; projekt ISOTIS
Klíčová slova anglicky multilingualism; social disadvantage; family care; education; ISOTIS project
Změnil Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 2. 4. 2019 17:14.
Anotace
Příspěvek představuje projektový záměr ISOTIS a v druhé polovině se blíže zaměřuje na podporu nízkopříjmových multilingvinních rodin v českém kontextu. Projekt ISOTIS, česky „Inkluzivní vzdělávání a sociální podpora v překonávání nerovností ve společnosti“ je zaměřen na vyvíjení postupů pro podporu předškolního a ranně-školního vývoje dětí z nízkopříjmových rodin žijících v Evropě. V konsorciu 17 institucí z celé Evropy se IVIV soustředí na efektivní postupy inkluzivního vzdělávání v ČR a svými terénními výzkumnými aktivitami se zaměřuje na romské rodiny v Brně a Ústí nad Labem a vybrané vzdělávací zařízení tamtéž. V roce 2018 budeme mimo jiné zpracovávat případovou studii zaměřenou na zjištění stavu a zlepšení podpory vícejazyčného rodinného prostředí dětí v raném školním věku. Tato případová studie bude sloužit jako podklad pro srovnání situace multilingvinních dětí z nízkopříjmových rodin v Evropě dále pro vývoj technologického podpůrného nástroje, v ideálním případě pilotně použitého a vyvíjeného napříč Evropou. Sociologicko-historické okolnosti života potomků Slovenských Romů (jimiž de facto většina Českých Romů je) na území České republiky budou představovat metodologickou výzvu, jejíž řešení může poskytnout inspiraci pro partnery z ostatních evropských zemí. Náš příspěvek ukáže, jaké jsou cíle a konceptuální východiska plánované studie, pokusíme se také navrhnout řešení některých metodologických dilemat, která nás čekají.
Anotace anglicky
Project ISOTIS (Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society) is focused on developing programmes to support preschool and primary school education for socially disadvantaged children living in Europe. With another 17 countries from all around the Europe Czech team is concerned with Roma families living in Brno and Ústí nad Labem as well as selected educational organizations. In 2018 we will conduct a case study on supporting multilingual home environment of preschool and early school children. This case study will be a starting point for comapring the situation of different socially disadvantaged families across Europe and for developing Virutal Learning Environment (VLE). Socio-historical context of Czech Roma living conditions will be a methodological challenge which can be also inspiring for partners from other countries. This paper will present goals and conceptual presuppositions of this study and will draw possible solutions to methodological dilemmas.
Návaznosti
727069, interní kód MUNázev: ISOTIS - Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society (Akronym: ISOTIS)
Investor: Evropská unie, ISOTIS - Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society, Europe in a changing world - inclusive, innovative and reflective Societies (Societal Challenges)
VytisknoutZobrazeno: 25. 9. 2024 17:19