B 2017

Postupy při vzdělávání žáků se specificky narušeným vývojem řeči

BOČKOVÁ, Barbora

Základní údaje

Originální název

Postupy při vzdělávání žáků se specificky narušeným vývojem řeči

Název anglicky

Approaches in education of pupils with specific language impairment

Autoři

BOČKOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Brno, 146 s. MU, 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00100167

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8137-6

Klíčová slova česky

Specificky narušený vývoj řeči; žák se specificky narušeným vývojem řeči; základní škola logopedická; přístupy ve vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií; systémy AAK; logopedická intervence

Klíčová slova anglicky

Specific language impairment (SLI); pupil with SLI; primary school formpupils with impaired communication ability;approaches in the education of pupils with developmental dysphasia; AAC systems; speech therapy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2018 14:07, Ing. Marcela Sedlářová

Anotace

V originále

Výzkumná monografie je zaměřena na problematiku podpory žáka se specificky narušeným vývojem řeči ve vzdělávacím procesu. Výzkumné šetření bylo realizováno ve spolupráci s vyučujícími na prvním stupni základních škol logopedických. Sledovány byly obtíže žáků v oblasti komunikační schopnosti i zvládání školních dovedností, následně se vyučující vyjadřovaly k formám podpory, které využívají v rámci edukace i individuální logopedické péče.

Anglicky

The research monograph focuses on the issue of supporting the pupil with specific language impairment in the educational process. The research was carried out in cooperation with lecturers at the first level of primary schools providing speech therapy. The pupils' difficulties in the area of communication skills and the management of school skills were monitored. The teachers then expressed their support for the forms of support that they use in their education as well as individual speech therapy.