2017
Postupy při vzdělávání žáků se specificky narušeným vývojem řeči
BOČKOVÁ, BarboraZákladní údaje
Originální název
Postupy při vzdělávání žáků se specificky narušeným vývojem řeči
Název anglicky
Approaches in education of pupils with specific language impairment
Autoři
BOČKOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Brno, 146 s. MU, 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00100167
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-8137-6
Klíčová slova česky
Specificky narušený vývoj řeči; žák se specificky narušeným vývojem řeči; základní škola logopedická; přístupy ve vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií; systémy AAK; logopedická intervence
Klíčová slova anglicky
Specific language impairment (SLI); pupil with SLI; primary school formpupils with impaired communication ability;approaches in the education of pupils with developmental dysphasia; AAC systems; speech therapy
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2018 14:07, Ing. Marcela Sedlářová
V originále
Výzkumná monografie je zaměřena na problematiku podpory žáka se specificky narušeným vývojem řeči ve vzdělávacím procesu. Výzkumné šetření bylo realizováno ve spolupráci s vyučujícími na prvním stupni základních škol logopedických. Sledovány byly obtíže žáků v oblasti komunikační schopnosti i zvládání školních dovedností, následně se vyučující vyjadřovaly k formám podpory, které využívají v rámci edukace i individuální logopedické péče.
Anglicky
The research monograph focuses on the issue of supporting the pupil with specific language impairment in the educational process. The research was carried out in cooperation with lecturers at the first level of primary schools providing speech therapy. The pupils' difficulties in the area of communication skills and the management of school skills were monitored. The teachers then expressed their support for the forms of support that they use in their education as well as individual speech therapy.