Motivierung zum Deutschlernen nach Englisch
FUKOVÁ, Petra. Motivierung zum Deutschlernen nach Englisch (Motivating to learn German after English). In Mehrsprachigkeit und Multikulturalität im translatorischen und glottodidaktischen Paradigma. 2015. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Motivierung zum Deutschlernen nach Englisch |
Name in Czech | Motivování k učení se němčině po angličtině |
Name (in English) | Motivating to learn German after English |
Authors | FUKOVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | Mehrsprachigkeit und Multikulturalität im translatorischen und glottodidaktischen Paradigma, 2015. |
Other information | |
---|---|
Original language | German |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Poland |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/15:00100181 |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | motivace k učení se cizím jazykům; motivování k učení se cizím jazykům; učitel; žák |
Keywords in English | motivation to learn foreign languages; motivating to learn foreign languages; teacher; learner |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: Mgr. Petra Fuková, Ph.D., učo 327568. Changed: 8/3/2018 10:27. |
Abstract |
---|
Im Beitrag werden die theoretischen Grundlagen und der erste Forschungsdesignentwurf des Dissertationsprojektes präsentiert, das sich mit Motivierungsstrategien beschäftigt, die Deutschlehrer im Deutschunterricht benutzen. |
Abstract (in Czech) |
---|
V příspěvku jsou prezentována teoretická východiska a první návrh výzkumného designu disertačního projektu, který se zabývá motivačními strategiemi, které používají učitelé němčiny ve výuce. |
Abstract (in English) |
---|
This paper provides a theoretical basis and the first research design draft of the dissertation project on motivational strategies which German teachers use in the German language classroom. |
Links | |
---|---|
MUNI/A/1137/2014, interní kód MU | Name: Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV (Acronym: AKTEV IV) |
Investor: Masaryk University, Category A |
PrintDisplayed: 7/9/2024 09:56