TUŽILOVÁ, Petra. Náhled na mediální obraz dětského čtenářství a čtenářské gramotnosti v ČR. In Ester Nováková, Iva Janoušová. IX. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. s. 27-35. ISBN 978-80-210-8749-1. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Náhled na mediální obraz dětského čtenářství a čtenářské gramotnosti v ČR
Název anglicky A preview of the media image of children readership and reading literacy in Czech Republic
Autoři TUŽILOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, IX. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury, od s. 27-35, 9 s. 2017.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00100216
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8749-1
Klíčová slova česky čtení; čtenářství; čtenářská gramotnost; děti; žáci; rodiče; učitel; škola; média
Klíčová slova anglicky reading; readership; reading literacy; children; pupils; parents; teacher; school; media
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 23. 3. 2018 16:15.
Anotace
Příspěvek se tematicky vztahuje k projektu disertační práce, která se věnuje podpoře čtenářství a čtenářské gramotnosti směrované od učitelů k rodičům dětí 4. ročníků ZŠ. V této souvislosti se nabízí otázka, jakou představu mají rodiče o dětském čtenářství a čtenářské gramotnosti, neboť s ní pak úzce souvisí, zda mají a jak projevují zájem o podporu při rozvíjení čtenářské gramotnosti dětí. Příspěvek sonduje, jak je oblast čtenářství a čtenářské gramotnosti představována médií, se kterými mohou rodiče přicházet do styku ať už v tištěné či elektronické podobě. Přináší náhled na objem článků v MF Dnes a portálu iDnes.cz věnujících se uvedenému tématu v letech 2012–2017 a dělí tyto články do tematických kategorií. V závěru se zamýšlí nad přínosem těch to článků rodičům a běžné veřejnosti.
Anotace anglicky
This paper deals with a preview of readership and reading literacy acquired by parents of elementary school pupils through printed media.
Návaznosti
MUNI/A/1084/2016, interní kód MUNázev: Čtenářství a rozvíjení čtenářské gramotnosti v kontextu jazykové a literární komunikace
Investor: Masarykova univerzita, Čtenářství a rozvíjení čtenářské gramotnosti v kontextu jazykové a literární komunikace, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 23:44