MUŽÍK, Vladislav a Leona MUŽÍKOVÁ. Perspektivy utváření pohybového a výživového režimu dětí. Online. In Procházková Lenka. Život ve zdraví 2017. Soubor příspěvků z mezinárodní konference konané ve dnech 7.–8. září 2017. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, s. 126-134. ISBN 978-80-210-8875-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8875-2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Perspektivy utváření pohybového a výživového režimu dětí
Název anglicky The outlook for forming nutrition habits and physical activity patterns in children
Autoři MUŽÍK, Vladislav a Leona MUŽÍKOVÁ.
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, Život ve zdraví 2017. Soubor příspěvků z mezinárodní konference konané ve dnech 7.–8. září 2017, od s. 126-134, 9 s. 2017.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8875-7
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8875-2017
Klíčová slova česky Pohybová gramotnost; výživová gramotnost; pohybový režim; výživový režim; obsah základního vzdělávání; vzdělávací oblast Člověk a zdraví; vzdělávací oblast Člověk a jeho svět; individuální pohybové programy; spolupráce školy a rodiny
Klíčová slova anglicky Physical literacy; nutrition literacy; physical activity patterns; nutrition habits; primary education content; educational area Humans and Health, educational area Humans and their World; individual physical activity programs; cooperation between the school and the family
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc., učo 549. Změněno: 6. 3. 2018 17:08.
Anotace
Příspěvek upozorňuje na důležitost utváření pohybové a výživové gramotnosti dětí a formování jejich pohybového a výživového režimu. Komentuje aktuální poznatky a hodnotí reálné možnosti školy při utváření pohybového a výživového režimu žáků. Připomíná výsledky pokusného ověřování edukačního programu Pohyb a výživa, které probíhalo v letech 2013 – 2015 pod garancí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Na základě ověřených poznatků autoři konstatují, že na utváření pohybové a výživové gramotnosti dětí se nepodílí pouze školní výuka, ale celý komplex vzdělávacích podnětů, informačních zdrojů a způsobů rodinného života. Autoři zdůrazňují, že je nutné zkvalitnit obsah základního vzdělávání v oblasti pohybu a výživy zejména v rámci vzdělávacích oblastí Člověk a zdraví a Člověk a jeho svět. V závěrech příspěvku autoři navrhují opatření pro zefektivnění celkového pohybového a výživového režimu dětí.
Anotace anglicky
The paper points out the importance of developing physical and nutrition literacy in children and forming their nutrition habits and physical activity patterns. The paper also comments on the latest findings and evaluates real possibilities schools have in forming physical activity patterns and nutrition habits in pupils. The paper mentions the outcome of experimental educational program Physical Activity and Nutrition which was run between 2013 and 2015 under the auspices of the Ministry of Education, Youth and Sports, Czech Republic. Based on verified findings, the authors conclude that children’s physical and nutrition literacy is not formed only in schools but also via a range of educational stimuli, information sources and family life patterns. The authors emphasize that it is necessary to enhance the content of basic education with respect to physical activity and nutrition, especially within educational areas Humans and Health, and Humans and their World. In the conclusion the authors suggest measures leading to increased efficiency of children’s nutrition habits and physical activity patterns.
Návaznosti
MUNI/A/0994/2016, interní kód MUNázev: Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví (Akronym: VOČaZ)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 22:29