2017
Selbstevaluation der Lehramtsstudierenden für DaF im Bereich Sprechen: Bericht über die Pilotierung
VELIČKOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Selbstevaluation der Lehramtsstudierenden für DaF im Bereich Sprechen: Bericht über die Pilotierung
Název česky
Sebehodnocení studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka v kontextu mluveného projevu: Zpráva z pilotáže
Název anglicky
Self-Evaluation the Learning Student Talks for DaF in the Field Report: on Piloting
Autoři
VELIČKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung, od s. 123-142, 20 s. 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00100241
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-8869-6
UT WoS
000483894100007
Klíčová slova česky
Sebehodnocení; řečové dovednosti; vyučování němčiny v terciárním sektoru; pilotáž; intervenční výzkum
Klíčová slova anglicky
Self-assessment; self-evaluation; speaking skills; speaking; Language teaching of German in the tertiary sector; Pilot testing; Intervention Research
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 1. 2020 15:22, Dana Nesnídalová
V originále
Der vorliegende Text reflektiert die bereits durchgeführten Teile der Pilotierung des Forschungsprojekts, das sich anhand einer Interventionsforschung mit dem Prozess der Entwicklung der auf Sprechen bezogenen Selbstevaluation von Lehramtsstudierenden für DaF sowie dem Einfluss der Förderung der Entwicklung der Selbstevaluation auf die Sprechfertigkeit der Studierenden beschäftigt. Das Hauptziel dieses Berichts liegt primär in der Reflexion der Pilotierung der Instrumente der Datenerhebung sowie der Intervention. Dabei wird besonders auf die im Anschluss an die Pilotierung entstandenen erforderlichen Änderungen im empirischen Teil der Studie hingedeutet.
Česky
Příspěvek reflektuje realizovanou pilotáž disertačního projektu zabývajícího se procesem rozvíjení sebehodnocení studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka. Reflektovaný projekt s designem intervenčního výzkumu se zaměřuje na řečovou dovednost mluvení a její rozvoj vlivem sebehodnoceníí. Cíl předložené zprávy spočívá především v reflexi proběhlé pilotáže nástrojů sběru dat a poskytnuté intervence. Na závěr je poukázáno na změny v empirické části studie, které se v rámci pilotáže ukázaly jako nezbytné.
Anglicky
This paper describes the parts of the pilot testing of the research project (Intervention Research) exploring the research questions “How does the development process of German student teachers self-assessment related to speaking skill progress? What influence does the development of self-assessment have on their speaking skills?”. The main goal of this report is to describe the pilot testing of the data gathering tools and the intervention phase. In the conclusions, the paper describes the required changes to the prior research design.
Návaznosti
MUNI/A/1277/2016, interní kód MU |
|