D 2017

Selbstevaluation der Lehramtsstudierenden für DaF im Bereich Sprechen: Bericht über die Pilotierung

VELIČKOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Selbstevaluation der Lehramtsstudierenden für DaF im Bereich Sprechen: Bericht über die Pilotierung

Název česky

Sebehodnocení studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka v kontextu mluveného projevu: Zpráva z pilotáže

Název anglicky

Self-Evaluation the Learning Student Talks for DaF in the Field Report: on Piloting

Autoři

VELIČKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung, od s. 123-142, 20 s. 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00100241

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8869-6

UT WoS

000483894100007

Klíčová slova česky

Sebehodnocení; řečové dovednosti; vyučování němčiny v terciárním sektoru; pilotáž; intervenční výzkum

Klíčová slova anglicky

Self-assessment; self-evaluation; speaking skills; speaking; Language teaching of German in the tertiary sector; Pilot testing; Intervention Research

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 1. 2020 15:22, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Der vorliegende Text reflektiert die bereits durchgeführten Teile der Pilotierung des Forschungsprojekts, das sich anhand einer Interventionsforschung mit dem Prozess der Entwicklung der auf Sprechen bezogenen Selbstevaluation von Lehramtsstudierenden für DaF sowie dem Einfluss der Förderung der Entwicklung der Selbstevaluation auf die Sprechfertigkeit der Studierenden beschäftigt. Das Hauptziel dieses Berichts liegt primär in der Reflexion der Pilotierung der Instrumente der Datenerhebung sowie der Intervention. Dabei wird besonders auf die im Anschluss an die Pilotierung entstandenen erforderlichen Änderungen im empirischen Teil der Studie hingedeutet.

Česky

Příspěvek reflektuje realizovanou pilotáž disertačního projektu zabývajícího se procesem rozvíjení sebehodnocení studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka. Reflektovaný projekt s designem intervenčního výzkumu se zaměřuje na řečovou dovednost mluvení a její rozvoj vlivem sebehodnoceníí. Cíl předložené zprávy spočívá především v reflexi proběhlé pilotáže nástrojů sběru dat a poskytnuté intervence. Na závěr je poukázáno na změny v empirické části studie, které se v rámci pilotáže ukázaly jako nezbytné.

Návaznosti

MUNI/A/1277/2016, interní kód MU
Název: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Akronym: AKTEV VI.)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty