J 2017

Shifting the Balance: Promoting autonomy and self-reflection in ESP

CHOVANCOVÁ, Barbora a Štěpánka BILOVÁ

Základní údaje

Originální název

Shifting the Balance: Promoting autonomy and self-reflection in ESP

Název česky

Podpora autonomie a sebereflexe při výuce angličtiny pro specifické účely

Autoři

CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí) a Štěpánka BILOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Language Teaching Tomorrow, Tampere, University of Tampere, 2017, 2343-0281

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Finsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14640/17:00100247

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova česky

EAP; ESP; autonomní učení; sebereflexe; výuka v terciální sféře

Klíčová slova anglicky

EAP; ESP; learner autonomy; learner self-reflection; tertiary level teaching

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 4. 2018 16:47, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

The modern trend in language teaching emphasises the need to develop skills that enable students to become self-sufficient in their future life with a foreign language. We describe two different learning situations in which learner autonomy is promoted; the first being an elective ESP course for students across university entitled "English Autonomously", the second, a standard ESP course for Law Faculty undergraduates. While the former is primarily about student self-reflection and setting one’s own learning goals, our experience shows that it is also possible to introduce elements of autonomy into the latter, more structured course.

Česky

Moderní trendy ve výuce cizích jazyků aktuálně zdůrazňují potřebu rozvíjet takové dovednosti, které studentům v budoucnosti umožní autonomně fungovat v oblasti jejich profesní komunikace v cizím jazyce. V tomto příspěvku se zabýváme dvěma situacemi: jednak výběrovým seminářem s názvem "Angličtina autonomně" a jednak posilování autonomie v běžném povinném předmětu "Angličtina pro právníky".