CHOVANCOVÁ, Barbora a Štěpánka BILOVÁ. Shifting the Balance: Promoting autonomy and self-reflection in ESP. Language Teaching Tomorrow. Tampere: University of Tampere, 2017, roč. 2, May, s. 1-3. ISSN 2343-0281.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Shifting the Balance: Promoting autonomy and self-reflection in ESP
Název česky Podpora autonomie a sebereflexe při výuce angličtiny pro specifické účely
Autoři CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí) a Štěpánka BILOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Language Teaching Tomorrow, Tampere, University of Tampere, 2017, 2343-0281.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Finsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/17:00100247
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky EAP; ESP; autonomní učení; sebereflexe; výuka v terciální sféře
Klíčová slova anglicky EAP; ESP; learner autonomy; learner self-reflection; tertiary level teaching
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 25. 4. 2018 16:47.
Anotace
The modern trend in language teaching emphasises the need to develop skills that enable students to become self-sufficient in their future life with a foreign language. We describe two different learning situations in which learner autonomy is promoted; the first being an elective ESP course for students across university entitled "English Autonomously", the second, a standard ESP course for Law Faculty undergraduates. While the former is primarily about student self-reflection and setting one’s own learning goals, our experience shows that it is also possible to introduce elements of autonomy into the latter, more structured course.
Anotace česky
Moderní trendy ve výuce cizích jazyků aktuálně zdůrazňují potřebu rozvíjet takové dovednosti, které studentům v budoucnosti umožní autonomně fungovat v oblasti jejich profesní komunikace v cizím jazyce. V tomto příspěvku se zabýváme dvěma situacemi: jednak výběrovým seminářem s názvem "Angličtina autonomně" a jednak posilování autonomie v běžném povinném předmětu "Angličtina pro právníky".
VytisknoutZobrazeno: 3. 5. 2024 14:48