PAŘILOVÁ, Tereza. DysHelper – The Dyslexia Assistive Approach User Study. In Miesenberger, K.; Kouroupetroglou, G. Computers Helping People with Special Needs:16th International Conference, ICCHP 2018. LNCS. Švýcarsko: Springer International Publishing, 2018, s. 478-485. ISBN 978-3-319-94276-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-94277-3_74.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název DysHelper – The Dyslexia Assistive Approach User Study
Autoři PAŘILOVÁ, Tereza (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Švýcarsko, Computers Helping People with Special Needs:16th International Conference, ICCHP 2018. LNCS, od s. 478-485, 8 s. 2018.
Nakladatel Springer International Publishing
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10200 1.2 Computer and information sciences
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW article
Impakt faktor Impact factor: 0.402 v roce 2005
Kód RIV RIV/00216224:14330/18:00102373
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-3-319-94276-6
ISSN 0302-9743
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-94277-3_74
UT WoS 000490888600073
Klíčová slova anglicky dyslexia; case study; assistive technology
Štítky firank_B, SCOPUS, WOS
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 24. 4. 2020 16:11.
Anotace
The aim of this article is to focus on user experience with DysHelper, the dyslexia assistive web extension designed for Czech and other phonetic languages. We conducted this research with university and high school students over 18 years old. Firstly, we describe the design of the extension (invented in 2016 at Masaryk University) and then focus on describing the various stages of the practical user experience, which consisted of individual user testing, the reading two types of texts, followed by discussion with users. The results indicate that the extension is generally welcomed. Although DysHelper has its limits, user experience research shows that it has a significant potential to affect reading problems positively and can be easily used, also in consideration of needs that may change over time.
Návaznosti
MUNI/A/0854/2017, interní kód MUNázev: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VII.
Investor: Masarykova univerzita, Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 10. 5. 2024 06:45