ŠTĚRBA, Radim. K regionální identitě a jejímu zastoupení v kurikulu ZŠ. In Branislav Malík. Formovanie identity v čase a priestore. první. Bratislava: Univerzita Komenského, Bratislava, 2017, s. 384-395. ISBN 978-80-223-4209-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název K regionální identitě a jejímu zastoupení v kurikulu ZŠ
Název česky K regionální identitě a jejímu zastoupení v kurikulu ZŠ
Název anglicky To regional identity and its representation in the primary school curriculum
Autoři ŠTĚRBA, Radim (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Bratislava, Formovanie identity v čase a priestore, od s. 384-395, 12 s. 2017.
Nakladatel Univerzita Komenského, Bratislava
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00100293
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-223-4209-4
Klíčová slova česky identita; regionální identita; kurikulum;
Klíčová slova anglicky identity; regional identity; curriculum;
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 26. 3. 2018 11:54.
Anotace
Příspěvek se nejprve zabývá vymezením identity, která je vnímána jako mnohovrstevnatý konstrukt. Následně se zaměřuje na tematiku regionální identity, její kognitivně-racionální a afektivní aspekt. Zabývá se také provázaností mezi regionální a národní identitou, hledáním tzv. terminal identity v některých výzkumech. Ve výzkumném šetření zjišťuje její zastoupení v kurikulu základní školy.
Anotace anglicky
The paper at first deals with the definition of identity, which is perceived as a multi-layered construct. It then focuses on the theme of regional identity, its cognitive-rational and affective aspect. It also deals with the interrelationship between regional and national identity, searching for the so-called terminal identity in some researches. The research investigates its representation in the curriculum of elementary school.
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 01:41