2017
Sluchové vnímání dětí raného věku s postižením sluchu: funkční hodnocení
HORÁKOVÁ, RadkaZákladní údaje
Originální název
Sluchové vnímání dětí raného věku s postižením sluchu: funkční hodnocení
Název česky
Sluchové vnímání dětí raného věku s postižením sluchu: funkční hodnocení
Název anglicky
The auditory perception of children with hearing loss in an early age: functional assessment
Autoři
HORÁKOVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, 124 s. Speciální pedagogika, 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00100303
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-8130-7
Klíčová slova česky
dítě se sluchovým postižením; raný věk; sluchové vnímání; hodnocení sluchových reakcí; sluchadla; kochleární implantát; rozvoj komunikačních schopností
Klíčová slova anglicky
child with hearing impairment; early age; auditory perception; assessment of auditory perception; hearing aids; cochlear implant; development of communication skills
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2018 22:43, PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
V originále
Zpracovaná publikace, která zahrnuje dvě části, je zaměřena na problematiku hodnocení sluchového vnímání a rozvoje komunikačních dovedností dětí s těžkým postižením sluchu. V první části se nachází teoretická východiska k vývoji komunikace dítěte se sluchovým postižením za využití sluchové protetiky. Ve druhé části publikace jsou prezentovány výsledky výzkumu, který má smíšený charakter. Na základě dotazníkového šetření a rozhovorů s logopedy, speciálními pedagogy a poradci rané péče byly analyzovány nástroje užívané při hodnocení sluchového vnímání dětí s postižením sluchu ve věku 0–36 měsíců. Vedle toho byly využity zahraniční dotazníky hodnotící sluchové vnímání dětí raného věku IT-MAIS a LittlEARS, na jejichž adaptaci do českého jazyka se autorka publikace sama podílela.
Anglicky
Presented publication is divided into two parts containing the issues of hearing perception assessment and the communication skills abilities in early age children with hearing loss. In the first part of the publication there are the theoretical outcomes about the communication development in child with hearing impairment while using hearing support. The second part of the publication deals with the research results based on the mixed model design. Based on the questionnaire research and the interviews with the speech therapists, special education teachers and early care consultants there has been analysed the tools used for hearing perception assessment in children with hearing loss at the age 0-36 months. Apart from above mentioned also the questionnaires for hearing perception evaluation in the early age had been involved as IT-MAIS and LittlEARS. The author of the publication took participated in the adaptation of the test battery for the Czech environment.