HORÁKOVÁ, Radka, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Jana BLÁHOVÁ, Bronislava BUBENÍČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Nora JÁGEROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Barbora KULIHOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva MATĚJÍČKOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Jana SEDLÁČKOVÁ, Milada TAICHOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN, Jan VROŽINA, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ a Barbora CHLEBORADOVÁ. Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí. první. Brno: MU, 2017, 311 s. ISBN 978-80-210-8915-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí
Název česky Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí
Název anglicky Education and Support for Children, Pupils and Students with Special Educational Needs in the Inclusive Environment
Autoři HORÁKOVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí), Marie VÍTKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Miroslava BARTOŇOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jana BLÁHOVÁ (203 Česká republika, domácí), Bronislava BUBENÍČKOVÁ (203 Česká republika), Ilona BYTEŠNÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Daniela ĎÁSKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Lenka DOLEŽALOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ilona FIALOVÁ (203 Česká republika, domácí), Soňa CHALOUPKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Nora JÁGEROVÁ (703 Slovensko, domácí), Petr KOPEČNÝ (203 Česká republika, domácí), Barbora KULIHOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ivana MÁROVÁ (203 Česká republika, domácí), Eva MATĚJÍČKOVÁ (703 Slovensko, domácí), Dagmar OPATŘILOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jarmila PIPEKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Pavla PITNEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Petra RÖDEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Jana SEDLÁČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Milada TAICHOVÁ (203 Česká republika, domácí), Veronika UHROVÁ (203 Česká republika, domácí), Jan VIKTORIN (203 Česká republika, domácí), Jan VROŽINA (203 Česká republika, domácí), Dana ZÁMEČNÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Barbora CHLEBORADOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání první. Brno, 311 s. 2017.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00100342
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8915-0
Klíčová slova česky inkluzivní vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; podpůrná opatření; podpora, terapie; metody výuky; logopedická intervence; psychohygiena
Klíčová slova anglicky inclusive education; pupil with special educational needs; support measures; support; therapy; teaching methods; speech therapy intervention; psychohygienic
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 17. 5. 2018 13:21.
Anotace
Výzkumná monografie zabývající se problematikou vzdělávání a podpory dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí, je jedním z výstupů grantového projektu specifického výzkumu řešeného na PdF MU. Možnosti a podmínky vzdělávání jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami jsou v dílčích výzkumných šetřeních analyzovány z pohledu pedagogů, rodičů, spolužáků i samotných žáků. Pozornost je rovněž věnována různým terapeutickým přístupům a specifickým metodám práce s uvedenou cílovou skupinou. Publikace je členěna do pěti tematických celků, které obsahují dílčí kapitoly. Úvodní tematický celek se orientuje na východiska inkluzivního vzdělávání, druhý na jeho formy. Třetí celek je věnován specifikům a zvoleným metodám práce ve vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami a čtvrtý přibližuje terapeutické přístupy k těmto osobám. Závěrečný celek analyzuje možnosti profesního uplatnění absolventů speciálněpedagogických oborů a řeší téma psychohygieny v profesi speciálního pedagoga.
Anotace anglicky
Research monography is dealing with the topic of education and support measures for children, pupils and students with special needs in the inclusive education system. Presented monography is one of the grant (specific research) project outcomes arranged at the PdF MU. The possibilities and the conditions of the educational process in the individuals with special needs are analysed in the partial research by the teachers, parents, classmates and the pupils itself. The focus is also aimed on the variety of the therapeutic approaches and specific methods of the workflow with above mentioned target group. The monography is divided into five thematic units involving four partial chapters. The introductory part is focused on the inclusive education outcomes and the second part deals with the it´s forms. The third part is dedicated to the specifics and selected methods used in the educational proces with the pupils having specific needs. Fourth part gives us an idea about the therapetutic approaches to these individuals. The final unit analyse the employment of the special education field graduates and it also includes the topic of the special education teacher psychohygiene.
Návaznosti
MUNI/A/1183/2016, interní kód MUNázev: Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu
Investor: Masarykova univerzita, Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 11:02