k 2017

Shifting the Balance: The importance of autonomy and self-reflection in ESP

CHOVANCOVÁ, Barbora and Štěpánka BILOVÁ

Basic information

Original name

Shifting the Balance: The importance of autonomy and self-reflection in ESP

Name in Czech

Autonomie a sebereflexe ve výuce ESP

Authors

CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Štěpánka BILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

International Week for Language Teachers, Language Teaching Tomorrow, Tampere/Jyväskylä, 8.5.2017, 2017

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Finland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14640/17:00100402

Organization unit

Language Centre

Keywords (in Czech)

autonomní učení; ESP; právní angličtina

Keywords in English

autonomous learning; ESP; legal English

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 1/5/2018 23:13, Mgr. Barbora Chovancová, Ph.D.

Abstract

V originále

Modern trends in language teaching emphasise the need to develop skills that enable students to become self-sufficient in their future life with a foreign language. We describe two different learning situations in which learner autonomy is promoted; the first being an elective ESP course for students across university entitled "English Autonomously", the second, a standard ESP course for Law Faculty undergraduates. While the former is primarily about student self-reflection and setting one’s own learning goals, our experience shows that it is also possible to introduce elements of autonomy into the latter, more structured course.

In Czech

Moderní trendy ve výuce cizích jazyků aktuálně zdůrazňují potřebu rozvíjet takové dovednosti, které studentům v budoucnosti umožní autonomně fungovat v oblasti jejich profesní komunikace v cizím jazyce. V tomto příspěvku se zabýváme dvěma situacemi: jednak výběrovým seminářem s názvem "Angličtina autonomně" a jednak posilování autonomie v běžném povinném předmětu "Angličtina pro právníky".