BILOVÁ, Štěpánka. Google Docs in Language Teaching and Learning. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazyků na vysokých školách, 2017, roč. 7 (2017), č. 2, s. 151-162. ISSN 1804-9435.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Google Docs in Language Teaching and Learning
Název česky Google Docs ve výuce a učení se jazykům
Autoři BILOVÁ, Štěpánka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání CASALC Review, Česká a slovenská asociace učitelů jazyků na vysokých školách, 2017, 1804-9435.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/17:00100408
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky Google Docs; odborná angličtina; právnická angličtina; výuka jazyků; ICT
Klíčová slova anglicky Google Docs; English for Specific Purposes (ESP); legal English; language teaching; ICT
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 25. 4. 2018 16:12.
Anotace
A shared online environment enabling multiple users to edit documents simultaneously, e.g. wikispaces or Google Docs, has become very popular in classes focused on developing writing skills or in any language classrooms. The paper provides an overview of literature dealing with the use of Google Docs in teaching and then presents tried and tested Google Docs activities which proved to be effective within university ESP courses not specialized in writing. The examples are taken from the context of legal English; however, they can be easily adapted to other professional, academic or general settings. The activities concern mainly in-class situations and they exploit Google Docs as a tool which facilitates fulfilling language tasks, rather than employing Google Docs as the main instrument of enhancing the skills.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 09:50