FRÝZOVÁ, Iva and Kateřina GORČÍKOVÁ. Regionální princip jako integrující prvek ve výuce nejen přírodovědných předmětů (Regional principle as an integrative element in teaching not only science). In (K) čemu učit ve škole: vybrané problémy kurikula v oborovědidaktických souvislostech. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Regionální princip jako integrující prvek ve výuce nejen přírodovědných předmětů
Name in Czech Regionální princip jako integrující prvek ve výuce nejen přírodovědných předmětů
Name (in English) Regional principle as an integrative element in teaching not only science
Authors FRÝZOVÁ, Iva and Kateřina GORČÍKOVÁ.
Edition (K) čemu učit ve škole: vybrané problémy kurikula v oborovědidaktických souvislostech, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) regionální princip; přírodovědné vzdělávání
Keywords in English gegional principle, science education
Changed by Changed by: Mgr. Iva Frýzová, učo 12077. Changed: 22/3/2018 11:38.
Abstract
Při hledání cesty k propojení různých vzdělávacích obsahů ať již v rámci jednoho oboru či mezioborově, jsme objevili dávno objevené, přesto v našem vzdělávacím systému zapomenuté – regionální princip. Co to tedy je regionální princip a jak se liší od výuky o regionu, jak stanovit hranice regionu, jaký je přínos využívání regionálního principu pro žáky a pro učitele a jakým způsobem lze implementovat regionální princip do učebnic vydávaných pro celou Českou republiku? V přípěvku vám odpovíme na tyto otázky a současně budeme rády a současně bychom rády rozpoutaly diskusi k možnostem využívání regionálního principu na různých stupních našeho vzdělávacího systému.
Abstract (in English)
When searching for a way to link different educational contents, whether within a field or interdisciplinary, we have discovered a long-established, yet in our educational system, a forgotten - regional principle. So what is the regional principle and how does it differ from teaching about the region, how to determine the region's bordes, what is the benefit of using the regional principle for pupils and teachers and how to implement the regional principle in textbooks published for the whole of the Czech Republic? We will answer these questions in the essay, and at the same time, we will be happy and at the same time we would like to launch a discussion on the possibilities of using the regional principle at different levels of our education system.
Links
MUNI/A/1262/2016, interní kód MUName: Příprava učitelů zeměpisu a přírodopisu na terénní výuku
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 27/7/2024 20:22