2018
Společné vzdělávání orientované na posílení kompetencí učitelů a žáků v inkluzivním prostředí školy
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁZákladní údaje
Originální název
Společné vzdělávání orientované na posílení kompetencí učitelů a žáků v inkluzivním prostředí školy
Název anglicky
Common education aimed at enhancing the competences of teachers and students in the inclusive school environment
Autoři
Vydání
1. dotisk 1. vyd. Brno, 2018
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-8757-6
Štítky
Změněno: 10. 4. 2018 14:52, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Výzkumná monografie se zabývá vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní třídě. Jejím cílem je hlouběji se věnovat tématům inkluzivního vzdělávání, vyučování a inkluzivní didaktiky se zaměřením na inkluzivní třídu, identifikaci potřeb žáků se SVP, koncept včasné intervence v heterogenní třídě a na volbu metod a strategií při výuce. Cílem výzkumného šetření je analyzovat faktory ovlivňující inkluzivní vzdělávání žáků se SVP ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Jedná se o specifikaci podpůrných opatření využívaných v inkluzivní škole, přístupy volené učiteli základní škol v inkluzivním vzdělávání, úroveň spolupráce učitele s poradenskými zařízeními, s asistentem pedagoga, uplatňování týmové práce mezi učiteli. Publikace je členěna do sedmi kapitol a dalších subkapitol.
Anglicky
The research monograph deals with the education of students with special educational needs (SEN) in the inclusive class. Its aim is to focus more on topics of inclusive education, teaching and inclusive didactics in the inclusive class, identifying the needs of students with SEN, the concept of early intervention in a heterogeneous class, and the selection of methods and strategies in teaching. The aim of the research is to analyze the factors influencing inclusive education of students with SEN in mainstream schools. This includes the specification of the supportive measures used in the inclusive school, the approaches chosen by primary school teachers in inclusive education, the level of teacher cooperation with counseling facilities and teacher assistant and the application of teamwork among teachers. The publication is divided into seven chapters and other subchapters.