Detailed Information on Publication Record
2017
Speciální a inkluzivní vzdělávání – přehledové studie
VRUBEL, Martin, Martin FIALA, Michaela FIALOVÁ, Jiří MARTINEC, Nikola PAŠTRNÁKOVÁ et. al.Basic information
Original name
Speciální a inkluzivní vzdělávání – přehledové studie
Name in Czech
Speciální a inkluzivní vzdělávání – přehledové studie
Name (in English)
Special and Inclusive Education – Peer Review Studies
Authors
VRUBEL, Martin, Martin FIALA, Michaela FIALOVÁ, Jiří MARTINEC, Nikola PAŠTRNÁKOVÁ, Michaela STEJSKALOVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Jan VIKTORIN and Marie VÍTKOVÁ
Edition
1. vyd. Brno, 103 pp. 2017
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-8894-8
Keywords (in Czech)
přehledová studie; speciální pedagogika; inkluzivní pedagogika; škola; žák; problémové chování; rizikové chování; sociální znevýhodnění; kreativita; baterie INPP
Keywords in English
Peer Review study; Special education; Inclusive education; School; Pupil; Problem behavior; Risk behavior; Social disadvantages; Creativity; INPP battery
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 11/4/2018 14:00, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Publikace přináší souborný pohled na vývoj jednotlivých oblastí speciální pedagogiky na národní i mezinárodní úrovni. Publikace obsahuje výzkumné kapitoly napříč specializacemi, jejichž společným jmenovatelem je výzkumná metoda: přehledová studie. Publikace se věnuje prezentaci výsledků přehledového speciálně pedagogického výzkumu v oblasti školní třídy, školního poradenství a speciálně pedagogického poradenství. Hlavním zdrojem vědeckých studií pro tvorbu této publikace byly cizojazyčné databáze vědeckých výstupů, zvláště Web of Science, EBSCO a ERIH. Odborná publikace je určena vědecké komunitě a studentům magisterského a doktorského studijního programu Speciální pedagogika.
In English
The book brings a comprehensive scientific view on Special and Inclusive Education. The book brings complete information about the development of scientific special pedagogical approaches at Czech and international level. This publication presents results of Peer review studies in the field of special education research. Peer reviews are focused on the field of classroom, school counselling and special education counselling. The main sources of scientific studies are foreign databases of scientific outputs – particularly Web of Science, EBSCO and ERIH. The book presents the research done by the Ph.D. candidates in Special Education.