B 2017

Speciální a inkluzivní vzdělávání – přehledové studie

VRUBEL, Martin, Martin FIALA, Michaela FIALOVÁ, Jiří MARTINEC, Nikola PAŠTRNÁKOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Speciální a inkluzivní vzdělávání – přehledové studie

Name in Czech

Speciální a inkluzivní vzdělávání – přehledové studie

Name (in English)

Special and Inclusive Education – Peer Review Studies

Authors

VRUBEL, Martin, Martin FIALA, Michaela FIALOVÁ, Jiří MARTINEC, Nikola PAŠTRNÁKOVÁ, Michaela STEJSKALOVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Jan VIKTORIN and Marie VÍTKOVÁ

Edition

1. vyd. Brno, 103 pp. 2017

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-210-8894-8

Keywords (in Czech)

přehledová studie; speciální pedagogika; inkluzivní pedagogika; škola; žák; problémové chování; rizikové chování; sociální znevýhodnění; kreativita; baterie INPP

Keywords in English

Peer Review study; Special education; Inclusive education; School; Pupil; Problem behavior; Risk behavior; Social disadvantages; Creativity; INPP battery

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 11/4/2018 14:00, Mgr. Radka Vyskočilová

Abstract

V originále

Publikace přináší souborný pohled na vývoj jednotlivých oblastí speciální pedagogiky na národní i mezinárodní úrovni. Publikace obsahuje výzkumné kapitoly napříč specializacemi, jejichž společným jmenovatelem je výzkumná metoda: přehledová studie. Publikace se věnuje prezentaci výsledků přehledového speciálně pedagogického výzkumu v oblasti školní třídy, školního poradenství a speciálně pedagogického poradenství. Hlavním zdrojem vědeckých studií pro tvorbu této publikace byly cizojazyčné databáze vědeckých výstupů, zvláště Web of Science, EBSCO a ERIH. Odborná publikace je určena vědecké komunitě a studentům magisterského a doktorského studijního programu Speciální pedagogika.

In English

The book brings a comprehensive scientific view on Special and Inclusive Education. The book brings complete information about the development of scientific special pedagogical approaches at Czech and international level. This publication presents results of Peer review studies in the field of special education research. Peer reviews are focused on the field of classroom, school counselling and special education counselling. The main sources of scientific studies are foreign databases of scientific outputs – particularly Web of Science, EBSCO and ERIH. The book presents the research done by the Ph.D. candidates in Special Education.