B 2017

Informační management : Normy, frameworky a nejlepší praxe v řízení služeb IT (ITSM)

MATULA, Jan

Základní údaje

Originální název

Informační management : Normy, frameworky a nejlepší praxe v řízení služeb IT (ITSM)

Název česky

Informační management : Normy, frameworky a nejlepší praxe v řízení služeb IT (ITSM)

Název anglicky

Information Management: Standards, Frameworks and Best Practices in IT Services Management (ITSM)

Autoři

Vydání

1. vyd. Opava, 118 s. 2017

Nakladatel

Slezská univerzita v Opavě

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-7510-264-5

Klíčová slova česky

informační management; informační systémy; normy; informační technologie

Klíčová slova anglicky

information management; information systems; standards; information technology

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 12. 4. 2018 21:38, Mgr. Jan Matula, PhD.

Anotace

V originále

Publikace si klade za cíl seznámit čtenáře s problematikou informačního managementu, s jeho vznikem, vývojem, současným chápáním, a to včetně vymezení celé řady souvisejících přístupů a historických milníků, které ovlivnily paradigmata náhledu na informační management jako samostatnou manažerskou disciplínu. IT Service Management reprezentuje jeden z hlavních přístupů v nazírání na správu informací v organizacích, a to prostřednictvím řízení služeb IT dodávaných interním nebo externím zákazníkům. ITSM je v současnosti vystavěno na normě ISO 20000 – Informační technologie – Management služeb, dále na třetí verzi frameworku Information Technology Infrastructure Library (ITIL), páté verzi rámce Control Objectives for Information and related Technology (COBIT) a odlehčeném evropském standardu FitSM.

Česky

Publikace si klade za cíl seznámit čtenáře s problematikou informačního managementu, s jeho vznikem, vývojem, současným chápáním, a to včetně vymezení celé řady souvisejících přístupů a historických milníků, které ovlivnily paradigmata náhledu na informační management jako samostatnou manažerskou disciplínu. IT Service Management reprezentuje jeden z hlavních přístupů v nazírání na správu informací v organizacích, a to prostřednictvím řízení služeb IT dodávaných interním nebo externím zákazníkům. ITSM je v současnosti vystavěno na normě ISO 20000 – Informační technologie – Management služeb, dále na třetí verzi frameworku Information Technology Infrastructure Library (ITIL), páté verzi rámce Control Objectives for Information and related Technology (COBIT) a odlehčeném evropském standardu FitSM.