2017
Informační management : Normy, frameworky a nejlepší praxe v řízení služeb IT (ITSM)
MATULA, JanZákladní údaje
Originální název
Informační management : Normy, frameworky a nejlepší praxe v řízení služeb IT (ITSM)
Název česky
Informační management : Normy, frameworky a nejlepší praxe v řízení služeb IT (ITSM)
Název anglicky
Information Management: Standards, Frameworks and Best Practices in IT Services Management (ITSM)
Autoři
Vydání
1. vyd. Opava, 118 s. 2017
Nakladatel
Slezská univerzita v Opavě
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-7510-264-5
Klíčová slova česky
informační management; informační systémy; normy; informační technologie
Klíčová slova anglicky
information management; information systems; standards; information technology
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 12. 4. 2018 21:38, Mgr. Jan Matula, PhD.
V originále
Publikace si klade za cíl seznámit čtenáře s problematikou informačního managementu, s jeho vznikem, vývojem, současným chápáním, a to včetně vymezení celé řady souvisejících přístupů a historických milníků, které ovlivnily paradigmata náhledu na informační management jako samostatnou manažerskou disciplínu. IT Service Management reprezentuje jeden z hlavních přístupů v nazírání na správu informací v organizacích, a to prostřednictvím řízení služeb IT dodávaných interním nebo externím zákazníkům. ITSM je v současnosti vystavěno na normě ISO 20000 – Informační technologie – Management služeb, dále na třetí verzi frameworku Information Technology Infrastructure Library (ITIL), páté verzi rámce Control Objectives for Information and related Technology (COBIT) a odlehčeném evropském standardu FitSM.
Česky
Publikace si klade za cíl seznámit čtenáře s problematikou informačního managementu, s jeho vznikem, vývojem, současným chápáním, a to včetně vymezení celé řady souvisejících přístupů a historických milníků, které ovlivnily paradigmata náhledu na informační management jako samostatnou manažerskou disciplínu. IT Service Management reprezentuje jeden z hlavních přístupů v nazírání na správu informací v organizacích, a to prostřednictvím řízení služeb IT dodávaných interním nebo externím zákazníkům. ITSM je v současnosti vystavěno na normě ISO 20000 – Informační technologie – Management služeb, dále na třetí verzi frameworku Information Technology Infrastructure Library (ITIL), páté verzi rámce Control Objectives for Information and related Technology (COBIT) a odlehčeném evropském standardu FitSM.
Anglicky
The main goal of the publication Information management: Standards, frameworks and best practice in IT service management (ITSM) lays in clarification of the importance and process mechanisms focused on performing activities which ensure control and administration of information processes in the corporate environment. IT Service Management represents one of the main approaches to information management in organizations, through the management of IT services delivered to internal or external customers. In organizations occurs distinct hike in performance and transparency of core, management, and support processes through application of reference models described in ISO 20000 and in Information Technology Infrastructure Library (ITIL), FitSM, and Control Objectives for Information and related Technology (COBIT) frameworks.