B 2017

Zelené ostrovy. České umění ve věku environmentalismu 1960–2000

NAVRÁTIL, Ondřej

Základní údaje

Originální název

Zelené ostrovy. České umění ve věku environmentalismu 1960–2000

Název anglicky

Green Islands. Czech art in the Age of Environmentalism 1960–2000

Vydání

1. vyd. Brno, 231 s. 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita, Dexon art

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

60401 Arts, Art history

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-8883-2

Klíčová slova česky

české umění; environmnetální problematika; angažovanost; 20. století

Klíčová slova anglicky

Czech art; environmental issues; commitment; 20. century

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 4. 2018 15:00, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

Referenčními body publikace jsou umění a environmentální problematika, tématem pak jejich setkávání v českém prostředí. Tato oblast je analyzována na pozadí širšího uměleckého a společenského vývoje počínaje 60. léty 20. století a přelomem tisíciletí konče. Kniha je rozdělena do šesti kapitol, které jsou věnovány vybraným dílům známých umělců (V. Cigler, J. Steklík, M. Šejn, F. Díaz...). Jejich interpretace přibližují osobité přístupy k dané problematice a ve svém úhrnu naznačují obecnější osudy a charakteristiky zelených zájmů v českém umění. Práce tak sleduje jedno z možných vláken historického výzkumu umění nedávné doby a jejím cílem je přispět k poznání problematiky, které nebyla dosud věnována zřetelnější pozornost.

Anglicky

Art and environmental issues are reference points of this publication, while their communion in Czech sphere is its topic. This area is analysed against background of wider artistic and social development starting in the 60s of 20th century up to the break of millennium. The book is divided into six chapters dedicated to selected works of renowned artists (Václav Cigler, Jan Steklik, Miloš Šejn, Federico Díaz…). Their interpretations illuminate original approaches to the question and in the bottom line imply more general results and characteristics of green interests in Czech art. The work observes one of the threads of historical research of recent era and its aim is to contribute to better learning of the problematics, which had not been dealt with properly.