B 2018

Pedagogicko-psychologické otázky online vzdělávání

ČERNÝ, Michal

Základní údaje

Originální název

Pedagogicko-psychologické otázky online vzdělávání

Název anglicky

Pedagogical-psychological issues of online education

Autoři

Vydání

1. vyd. Brno, 130 s. 2018

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-8925-9

Klíčová slova česky

kybergogika; psychologie; UX; informační chování; Bloomova taxonomie; elearning

Klíčová slova anglicky

cybergogy; psychology; UX; information behavior; Bloom's taxonomy; elearning

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 7. 2019 14:04, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

Kniha sleduje otázky online vzdělávání v jejich pedagogicko-psychologické podobě, s tím, že vychází z konceptu jistého novočtení kybergogické koncepce online učení. V prvé části se zaměřuje na novou interpretaci a využití Bloomovy taxonomie. V druhé se věnuje jednotlivým tématům, které s online vzděláváním specificky souvisejí – od sebehodnocení či motivace, až po práci s pamětí nebo gamifikaci. Vytváří tak doposud nikde nepublikovaný soubor klíčových témat, která mohou být zajímavá jak pro tutory či designery online vzdělávání, tak také pro výzkumníky v této oblasti. Na ty je zaměřená třetí kapitola, která se věnuje možnostem výzkumu v online prostředí, respektive specifickým postupům a technikám, které zde lze použít. Čtvrtá kapitola se věnuje kognitivní psychologii a pozitivní psychologii, tedy dvěma psychologickým školám, které v online vzdělávání nacházejí nejširší uplatnění. Poslední kapitola je zaměřená na téma informačního chování.

Anglicky

The book focuses on the issues of online education in their pedagogical and psychological form, based on the concept of a cyberlogic concept of online learning. The first part focuses on the new interpretation and use of Bloom's taxonomy. In the second, it focuses on individual themes that are specifically related to online education – from self-evaluation or motivation to memory or gamming. It creates a previously unpublished set of key themes that can be of interest to both tutors and designers of online learning as well as to researchers in the field. The third chapter focuses on the possibilities of research in the online environment, or specific procedures and techniques that can be used here. The fourth chapter deals with cognitive psychology and positive psychology, two psychological schools that find the widest use in online education. The last chapter focuses on the topic of information behavior.