KACHLÍK, Petr. Pozitivní vliv institucionální výchovy na klienty s rizikovým chováním v anamnéze. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, s. 137-166. ISBN 978-80-210-8916-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pozitivní vliv institucionální výchovy na klienty s rizikovým chováním v anamnéze
Název česky Pozitivní vliv institucionální výchovy na klienty s rizikovým chováním v anamnéze
Název anglicky Positive impact of institutional education on clients with risky behaviors' history
Autoři KACHLÍK, Petr.
Vydání 1. vyd. Brno, od s. 137-166, 30 s. 2017.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8916-7
Klíčová slova česky klient; návyková látka; prevence; porucha chování; případová studie; rodina; škola; výchovný ústav; výzkum; zdraví
Klíčová slova anglicky client; habit-forming substance; prevention; behavioral disorder; case study; family; school; educational institution; research; health
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 27. 4. 2020 17:09.
Anotace
Harmonické a podnětné rodinné zázemí je důležitým předpokladem pro zdravý růst a vývoj dítěte. V některých případech ale selhává či zcela chybí a péči o dítě přebírá instituce. Bylo sledováno 5 klientů výchovného ústavu pocházejících z problematického rodinného prostředí s poruchami chování a užíváním návykových látek v anamnéze. K analýze jejich životních příběhů bylo využito kvalitativně zaměřeného výzkumu, byly zpracovány případové studie, rozhovory a pozorování. Cílem studie bylo zjistit, zda děti, které prošly institucionální péčí, mají šanci začlenit se do společnosti a uplatnit se na volném pracovním trhu. Z výsledků vyplývá, že klienti, kteří zodpovědně přistoupili ke své budoucnosti, si dokázali stanovit reálné životní cíle, vyučit se a získat odpovídající zaměstnání. Klienti nahlížejí na léta strávená v zařízení s radostí a vysoce oceňují zájem a snahu pedagogických pracovníků.
Anotace anglicky
Harmonious and stimulating family background is an important prerequisite for healthy growth and development of the child. In some cases, it fails or is completely absent, and the institution takes care of the child. There were 5 clients of the educational institution coming from a problematic family environment with a history of behavioral disorders and use of addictive substances. To analyze their life stories, qualitative research was used, case studies, interviews and observations were worked out. The aim of the study was to find out whether children who have undergone institutional care have a chance to integrate into society and apply to the free labor market. The results show that clients who have been responsible for their future have been able to set real life goals, learn and get the right job. Clients view the years spent in the facility with joy and highly appreciate the interest and effort of pedagogical staff.
Návaznosti
MUNI/A/1183/2016, interní kód MUNázev: Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu
Investor: Masarykova univerzita, Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 22. 9. 2024 15:12