C 2017

Pozitivní vliv institucionální výchovy na klienty s rizikovým chováním v anamnéze

KACHLÍK, Petr

Základní údaje

Originální název

Pozitivní vliv institucionální výchovy na klienty s rizikovým chováním v anamnéze

Název česky

Pozitivní vliv institucionální výchovy na klienty s rizikovým chováním v anamnéze

Název anglicky

Positive impact of institutional education on clients with risky behaviors' history

Autoři

Vydání

1. vyd. Brno, od s. 137-166, 30 s. 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8916-7

Klíčová slova česky

klient; návyková látka; prevence; porucha chování; případová studie; rodina; škola; výchovný ústav; výzkum; zdraví

Klíčová slova anglicky

client; habit-forming substance; prevention; behavioral disorder; case study; family; school; educational institution; research; health

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 4. 2020 17:09, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Harmonické a podnětné rodinné zázemí je důležitým předpokladem pro zdravý růst a vývoj dítěte. V některých případech ale selhává či zcela chybí a péči o dítě přebírá instituce. Bylo sledováno 5 klientů výchovného ústavu pocházejících z problematického rodinného prostředí s poruchami chování a užíváním návykových látek v anamnéze. K analýze jejich životních příběhů bylo využito kvalitativně zaměřeného výzkumu, byly zpracovány případové studie, rozhovory a pozorování. Cílem studie bylo zjistit, zda děti, které prošly institucionální péčí, mají šanci začlenit se do společnosti a uplatnit se na volném pracovním trhu. Z výsledků vyplývá, že klienti, kteří zodpovědně přistoupili ke své budoucnosti, si dokázali stanovit reálné životní cíle, vyučit se a získat odpovídající zaměstnání. Klienti nahlížejí na léta strávená v zařízení s radostí a vysoce oceňují zájem a snahu pedagogických pracovníků.

Anglicky

Harmonious and stimulating family background is an important prerequisite for healthy growth and development of the child. In some cases, it fails or is completely absent, and the institution takes care of the child. There were 5 clients of the educational institution coming from a problematic family environment with a history of behavioral disorders and use of addictive substances. To analyze their life stories, qualitative research was used, case studies, interviews and observations were worked out. The aim of the study was to find out whether children who have undergone institutional care have a chance to integrate into society and apply to the free labor market. The results show that clients who have been responsible for their future have been able to set real life goals, learn and get the right job. Clients view the years spent in the facility with joy and highly appreciate the interest and effort of pedagogical staff.

Návaznosti

MUNI/A/1183/2016, interní kód MU
Název: Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu
Investor: Masarykova univerzita, Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty