BRABCOVÁ, Blažena, Libuše VODOVÁ a Kateřina HVĚZDOVÁ. Analýza tématu Řasy ve vybraných učebnicích přírodopisu. Scientia in Educatione. Univerzita Karlova, roč. 9, č. 1, s. 4-36. ISSN 1804-7106. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analýza tématu Řasy ve vybraných učebnicích přírodopisu
Název česky Analýza tématu Řasy ve vybraných učebnicích přírodopisu
Název anglicky Analysis of Topic Algae in Selected Natural History Textbooks
Autoři BRABCOVÁ, Blažena (203 Česká republika, garant, domácí), Libuše VODOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Kateřina HVĚZDOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Scientia in Educatione, Univerzita Karlova, 2018, 1804-7106.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00102655
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky učebnice přírodopisu; řasy; obsahová analýza; odborné chyby
Klíčová slova anglicky Natural History textbooks; algae; content analysis; professional mistakes
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 21. 3. 2019 15:03.
Anotace
Studie je zaměřena na zpracování tématu Řasy v osmi učebnicích přírodopisu. Cílem výzkumu bylo zjistit odborné nedostatky v učivu o řasách. Metodou výzkumu byla obsahová analýza (Gavora, 2010, 2015). Zjištěné nedostatky byly rozděleny na dvě kategorie – nedostatky týkající se zařazení řas do systému a další odborné nedostatky. Celkem byly v učebnicích zjištěny 4 typy nedostatků v systematickém zařazení řas a 61 dalších odborných nedostatků. V diskusi jsou porovnány výsledky studie se zjištěními jiných autorů a vyvozovány dopady na vzdělávání žáků. Článek je doplněn přílohou s uvedením odborné správnosti determinovaných chyb.
Anotace anglicky
The study is focused on the presenting of topic Algae in eight Natural History textbooks. The aim of the research was to find out professional lacks in the curriculum on Algae. The content analysis method was used (Gavora, 2010, 2015). The identified lacks were divided into two categories – lacks in the classification of Algae into the system of organisms and other professional lacks. There were identified 4 types of lacks in the classification of Algae into the system of organisms and 61 other professional lacks in total. The results are compared with findings of other authors in the discussion, and on the basis of identified lacks, the impact on the education of pupils is derived. The article is supplemented by an appendix detailing the professional accuracy of the identified mistakes.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 07:30