Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1416013, author = {Černý, Michal}, article_location = {Brno}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/ProIn2018-1-4}, keywords = {Learning analytis; web analytics; Google Analytics; web courses; heatmaps}, language = {cze}, issn = {1804-2406}, journal = {ProInflow}, title = {Využití nástrojů webové analytiky pro pochopení učení v online prostředí}, url = {http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/proinflow/article/view/1746/1936}, volume = {10}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 1416013 AU - Černý, Michal PY - 2018 TI - Využití nástrojů webové analytiky pro pochopení učení v online prostředí JF - ProInflow VL - 10 IS - 1 SP - 49-67 EP - 49-67 PB - Masarykova univerzita SN - 18042406 KW - Learning analytis KW - web analytics KW - Google Analytics KW - web courses KW - heatmaps UR - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/proinflow/article/view/1746/1936 L2 - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/proinflow/article/view/1746/1936 N2 - V odborném článku se pokusíme nastínit možnosti využití Google Analytics a Smartloop, jako dvou nástrojů pro webovou analytiku v edukačním kontextu, poukázat na možnosti, a naopak meze takového přístupu a jeho vztah k learning analytics jako takovému. Obecně je přitom možné říci, že měření a analýza webových kurzů nepatří mezi publikačně nejvíce vytěžovaná témata, ale přesto přinášejí nemálo zajímavých možností, ať již směrem k redesignu a inovaci (tedy dat s intervenčním potenciálem), tak také čistě výzkumného charakteru. V úvodu článku se zaměřujeme na vztah webové analytiky a analytiky učení. Dále Popíšeme Google Analytics z hlediska jeho možností ve vzdělávání. Tento popis je vztažen k již existujícím výzkumným článkům, které se tomuto tématu věnují. V následující části je popsán nástroj Smartolook, který umožňuje vytvářet heatmapy a zachytávat pohyb kurzoru na webové stránce, což je opět vztaženo k možnosti analýzy interakce studenta s učebním materiálem. V závěrečných dvou kapitolách jsou nástroje aplikovány na reálný webový kurz v podobě ukázky jednotlivých možných analytických pohledů. Článek se snaží především ukázat, jakým způsobem lze pomocí nástrojů webové analytiky pochopit učení studentů. Popisuje vztah webové analytiky a learning analytics a na základě empirických dat a literatury nabízí diskusi jejich metodologického spojení. Pomocí výše uvedených nástrojů není možné provádět analytiku učení jako aktivitu vedoucí k intervenci, například k identifikaci problematických studentů, ale umožňuje poměrně obsáhle zjistit, jací uživatelé v kurzu studují, jaké je jejich technické vybavení, odkrýt do jisté míry jejich studijní zvyky a vzorce chování v online prostředí. ER -
ČERNÝ, Michal. Využití nástrojů webové analytiky pro pochopení učení v online prostředí. \textit{ProInflow}. Brno: Masarykova univerzita, 2018, roč.~10, č.~1, s.~49-67. ISSN~1804-2406. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/ProIn2018-1-4.
|