PUCHOVSKÝ, Michal. Konštrukcia identity metalového Boha: Prípadová štúdia kapely Steel Panther. In Konference Religiózní aspekty v metalové hudbě a subkultuře, studentská konference, Brno, 14. června 2017. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Konštrukcia identity metalového Boha: Prípadová štúdia kapely Steel Panther
Název anglicky How is constructed the concept of metal God? A case study of the band Steel Panther
Autoři PUCHOVSKÝ, Michal.
Vydání Konference Religiózní aspekty v metalové hudbě a subkultuře, studentská konference, Brno, 14. června 2017, 2017.
Další údaje
Originální jazyk slovenština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky konštrukcia identity rockové hudobníka, Steel Panther, kultúrna sociológia
Klíčová slova anglicky construction of the identity of rock frontman, Steel Panther, cultural sociology
Změnil Změnil: Mgr. Michal Puchovský, Ph.D., učo 415886. Změněno: 12. 5. 2018 17:51.
Anotace
Vo svojom konferenčnom príspevku som sa venoval analýze vývoja konceptu metalového frontmana na príklade kapely Steel Panther. Analýzy hudby, textov, koncertov a rozhovorov s členmi kapely Steel Panther ukazuje vývoj konceptu „metalového Boha“ 21. storočí a naznačuje možné odpovede na otázku neklesajúcej podpory „klasických“ metalových kapiel a zdanlivo „slabý“ kult súčasných metalových kapiel, ktoré vznikli v 21. storočí z perspektívy súčasnej sociológie. Ako správne upozorňuje sociologička Deena Weinstein (2009), v prípade vzniku imidžu a konceptu metalových „bohov“ ide o druh reprodukcie metalového žánru. Jednotlivci, ktorí sa stanú "metalovými bohmi", inšpirujú svojou virtuozitou, vizuálnou dokonalosťou, popularitou a hedonistickým životným štýlom. V prípade parodického imidžu kapely Steel Panther bola klasická predstava o metalovom frontmanovi dotiahnutá až do grotesknej podoby, pretože ide o druh stratégie reprodukcie heavymetalového žánru v dobe, keď došlo k zníženie podpory zo strany hudobných vydavateľstiev.
Anotace anglicky
The conference paper deals with analysis of the metal frontman/god concept on the example of heavy metal band Steel Panther. The analysis of their music, lyrics, concert shows and interviews with band members demonstrates the evolution of the concept „metal god“ in 21th century and indicates possible answers for the question of still lasting popularity of „classic“ heavy metal bands and seemingly „weak“ cult of new heavy metal bands from 21th century from the perspective of cultural sociology. As Deena Weinstein (2009) assumes correctly, the origin of the image and concept of „metal god “ is related to the reproduction of metal genre. The individuals who became „metal gods“, are inspiring future frontman and musician with their virtuosity, visual perfection, popularity, fame and hedonistic lifestyle. The parodist image of the band Steel Panther exaggerate all the classic attributes of successful metal god, because it is a unique reproduction strategy of heavy metal genre in days, when the support of label is lowered down.
Návaznosti
MUNI/A/0873/2016, interní kód MUNázev: Internacionalizace výzkumu v religionistice (Akronym: INTERVYR)
Investor: Masarykova univerzita, Internacionalizace výzkumu v religionistice, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 12:11