2016
The Logic of Jesuit Meditations: Antoine Sucquet’s Via vitae aeternae (1620)
MALÝ, TomášZákladní údaje
Originální název
The Logic of Jesuit Meditations: Antoine Sucquet’s Via vitae aeternae (1620)
Název česky
Systematika jezuitských meditací: Antoine Sucquet a jeho Via vitae aeternae (1620)
Autoři
MALÝ, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Acta Comeniana, Praha, FILOSOFIA, 2016, 0231-5955
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60101 History
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/16:00100942
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
Jezuité; meditace; ars moriendi; emblematika; 17. století; Sucquet
Klíčová slova anglicky
Jesuits; meditations; ars moriendi; emblematics; 17th century; Sucquet
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 4. 2019 08:46, Mgr. Igor Hlaváč
V originále
In the attempt at a taxonomy of Sucquet’s Via vitae aeternae, three aspects were under scrutiny in this study: Sucquet’s book in the context of ars moriendi literature; the structure of meditations with regard to the thematic layout of text and picture, and the relationship of this structure to Ignatius’s Exercitia spiritualia; the strategy of picture representation and the scope of meaning of the selected categories (time, sin, subject), again in the context of ars moriendi works. The question of the structure of the work was – as a reaction to Fessard’s La dialectique des Exercices spirituels (1956) – considered in confrontation with the meanings of the scenes and themes presented.
Česky
V pokusu o systematiku Sucquetovy Via vitae aeternae byly sledovány tři aspekty: dílo v kontextu knih o dobrém umírání; struktura meditací vzhledem k tematickému rozsahu textu a obrazů, a vztah této struktury k Duchovním cvičením Ignáce z Loyoly; strategie obrazové reprezentace a významový rozsah vybraných kategorií (čas, hřích, subjekt), opět ve vztahu k ars moriendi. Otázka struktury Sucquetova díla je promýšlena - v reakci na Fessardovu Dialektiku Duchovních cvičení (1956) - v kontextu významů prezentovaných scén a témat.
Návaznosti
GB14-36521G, projekt VaV |
| ||
MUNI/21/MAL/2016, interní kód MU |
|