SVOBODOVÁ, Jindřiška, Jan NOVOTNÝ a Vladislav NAVRÁTIL. STUDY FOR CONCEPTUAL UNDERSTANDING IN AN ONLINE COSMOLOGY COURSE. In Chova, LG Martinez, AL Torres, IC. INTED2018 Proceedings. Valencia: IATED-INT Assoc Technology Education & Development, 2018, s. 7656-7660. ISBN 978-84-697-9480-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21125/inted.2018.1815.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název STUDY FOR CONCEPTUAL UNDERSTANDING IN AN ONLINE COSMOLOGY COURSE
Autoři SVOBODOVÁ, Jindřiška (203 Česká republika, garant, domácí), Jan NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Vladislav NAVRÁTIL (203 Česká republika, domácí).
Vydání Valencia, INTED2018 Proceedings, od s. 7656-7660, 5 s. 2018.
Nakladatel IATED-INT Assoc Technology Education & Development
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Španělsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00102759
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-84-697-9480-7
ISSN 2340-1079
Doi http://dx.doi.org/10.21125/inted.2018.1815
UT WoS 000448704002100
Klíčová slova česky cosmology course
Klíčová slova anglicky cosmology course
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 26. 3. 2019 12:54.
Anotace
In this paper we highlight the potential for discussion archives and other qualitative contributions from students in online courses. We present a short study based on open online cosmology course, which includes six modules equivalent to chapters in new teachers textbook. Each module can stand independently of the others, so a student may select parts that he especially likes, and use additional sources for activity, calculus and other content. The course was designed to help both teaching staff and students to perform use no only everyday communication posibilities but discussion forums and document sharing. Students worked to solve team challenging project. Every student was tasked with applying the knowledge of cosmology to create and design plan for better developing detailed solutions to selected problem. The results of the integration and practical usage of this communication project serve as a feedback for further optimisation of course functionality.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000659, interní kód MUNázev: Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 22. 9. 2024 05:21