PICKA, Karel a Karolína PEŠKOVÁ. Vnímání digitálních her jako vzdělávacího média žáky základních škol. JTIE - Journal of Technology and Information Education. Univerzita Palackého v Olomouci, 2018, roč. 10, č. 1, s. 17-33. ISSN 1803-537X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5507/jtie.2018.002.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vnímání digitálních her jako vzdělávacího média žáky základních škol
Název česky Vnímání digitálních her jako vzdělávacího média žáky základních škol
Název anglicky Perception of digital games as educational media by lower secondary school pupils
Autoři PICKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí) a Karolína PEŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání JTIE - Journal of Technology and Information Education, Univerzita Palackého v Olomouci, 2018, 1803-537X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Plný text v pdf
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00102766
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2018.002
Klíčová slova česky vnímání digitálních her; motivace; game-based learning; dotazníkové šetření; žáci
Klíčová slova anglicky perception of digital games; motivation; game-based learning; questionnaire survey; pupils
Štítky GBL, hry ve vzdělávání
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Karel Picka, Ph.D., učo 318732. Změněno: 27. 2. 2019 12:31.
Anotace
Cílem výzkumného šetření prezentovaného v této studii bylo zjistit, jak žáci základních škol vnímají digitální hry jako vzdělávací médium. Dílčím cílem bylo zjistit, zda se žáci s digitálními hrami setkali v rámci vzdělávání a jak jsou k hraní digitálních her motivováni. Studie je dalším krokem v pochopení možností digitálních her na poli vzdělávání. Využila pro získání potřebných dat dotazník, který byl vyplněn 603 žáky 2. stupně ZŠ. Z výsledků např. vyplynulo, že žáci hry vnímali především coby element, jenž podněcuje jejich představivost, a uvedli, že by se s ním jako s médiem chtěli ve svém vzdělávání dále setkávat.
Anotace anglicky
The aim of the research survey presented in this study was to find out how pupils of lower secondary schools perceive digital games as an educational medium. The partial objective was to find out whether pupils have encountered digital games within their education and how they are motivated to play digital games. The study focusing on pupils is another step for understanding the possibilities of digital games in the field of education. The study utilized a questionnaire, which was filled in by 603 lower secondary school pupils, in order to gain the data. The results showed that pupils perceived games primarily as an element that encouraged their imagination and they wanted to use the digital games as a medium in their education.
Návaznosti
MUNI/A/1244/2016, interní kód MUNázev: Výzkum edukačních procesů, podmínek a prostředků (Akronym: VEPPP)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum edukačních procesů, podmínek a prostředků, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 12. 7. 2024 02:04