Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1418503, author = {Syslová, Zora and Parmová, Libuše}, article_location = {Olomouc}, article_number = {1}, keywords = {graduate; adaptation period; focal group; preschool education; novic.}, language = {cze}, issn = {1805-7152}, journal = {Magister Reflexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu}, title = {Zkušenosti absolventů oboru Učitelství pro mateřské školy aneb „Na co mě vysoká škola (ne)připravila“}, url = {http://kpv.upol.cz/download/magister/Magister_1-2017.pdf}, volume = {2017}, year = {2017} }
TY - JOUR ID - 1418503 AU - Syslová, Zora - Parmová, Libuše PY - 2017 TI - Zkušenosti absolventů oboru Učitelství pro mateřské školy aneb „Na co mě vysoká škola (ne)připravila“ JF - Magister Reflexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu VL - 2017 IS - 1 SP - 7-28 EP - 7-28 PB - Univerzita Palackého v Olomouci SN - 18057152 KW - graduate KW - adaptation period KW - focal group KW - preschool education KW - novic. UR - http://kpv.upol.cz/download/magister/Magister_1-2017.pdf L2 - http://kpv.upol.cz/download/magister/Magister_1-2017.pdf N2 - Předložená studie přináší do odborného diskurzu téma přípravného vzdělávání učitelek mateřských škol v terciární úrovni pohledem absolventek tohoto studia po roce v praxi. Cílem studie je zjistit, jak jsou absolventky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity (ne)připravené na praxi učitele v mateřské škole, ale současně také, jak jsou mateřské školy připraveny na začínající učitele a jakou podporu jim poskytují. Prostřednictvím audio nahrávek tří ohniskových skupin byla získána data, která byla dále kvalitativně analyzována v programu Atlas.ti. Výsledky naznačují, že absolventky jsou dobře připravované na individualizované diferencované vzdělávání, na druhé straně pociťují nedostatky v komunikačních a administrativních dovednostech. Tyto obtíže při nástupu do zaměstnání potvrzují u absolventů vyšších úrovní vzdělávání také další výzkumná zjištění. Stejně tak je tomu i v nedostatečné podpoře noviců ze strany mateřských škol. ER -
SYSLOVÁ, Zora a Libuše PARMOVÁ. Zkušenosti absolventů oboru Učitelství pro mateřské školy aneb „Na co mě vysoká škola (ne)připravila“. \textit{Magister Reflexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu}. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, roč.~2017, č.~1, s.~7-28. ISSN~1805-7152.
|