B 2017

Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole pohledem konverzační analýzy

TŮMA, František

Základní údaje

Originální název

Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole pohledem konverzační analýzy

Název česky

Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole pohledem konverzační analýzy

Název anglicky

Classroom interaction in English language teaching in higher education: A conversation analysis perspective

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 205 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe, sv. 7, 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-210-8888-7

Klíčová slova česky

Interakce ve třídě; konverzační analýza; edukační lingvistika; angličtina jako cizí jazyk; vysoké školství; střídání replik; opravy; střídání kódů; studentské referáty

Klíčová slova anglicky

Classroom interaction; conversation analysis; educational linguistics; English as a foreign language; higher education; turn-taking; repair; code-switching; student presentations

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 31. 5. 2018 15:08, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

Monografie je věnována problematice interakce třídě. Vychází z 987 minut nahrávek seminární výuky angličtiny. Pomocí konverzační analýzy kniha popisuje, jak se účastníci výuky střídali, jak prováděli opravy, jak přepínali mezi angličtinou a češtinou a jak realizovali studentské prezentace. Monografie podrobně zkoumá interakci ve výuce anglického jazyka, ale klade si také za cíl přispět do diskusí o výzkumu interakce (nejen) ve třídě.

Anglicky

The present book deals with classroom interaction. It builds on 987 minutes of recordings of university seminars in English as a foreign language. Using conversation analysis, the book describes how the classroom members took turns, managed repair sequences, switched between English and Czech and how they conducted student presentations. The book closely investigates classroom interaction in English language teaching, but it also aims to contribute to the discussions about researching (not only classroom) interaction.

Návaznosti

GA15-08857S, projekt VaV
Název: Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole
Investor: Grantová agentura ČR, Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole