ČERNÝ, Michal. Information Literacy as a Prerequisite for Effective Work with Information Sources. Online. In INFORUM 2018 : 24. ročník konference o profesionálních informačních zdrojích. 1. vyd. Praha: Albertina icome Praha, 2018, s. nestránkováno, 5 s. ISSN 1801-2213.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Information Literacy as a Prerequisite for Effective Work with Information Sources
Autoři ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Praha, INFORUM 2018 : 24. ročník konference o profesionálních informačních zdrojích, od s. nestránkováno, 5 s. 2018.
Nakladatel Albertina icome Praha
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00102933
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISSN 1801-2213
Klíčová slova česky akvizice; elektronické zdroje; informační vzdělávání; informační gramotnost
Klíčová slova anglicky acquisition; electronic resources; information education; information literacy
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Změněno: 12. 3. 2019 15:06.
Anotace
Acquisition policy in the field of electronic information resources is often conducted in the light of research into the identified or predicted area of interest of the users of the institution. The acquisition itself, but the promotion of resources does not have to ensure their use. In order for users to use resources actively, it is essential that they have a degree of information literacy that allows them to effectively define their needs, search and analyze resources, and then use them. Therefore, the contribution will focus on different approaches and models of information education, aiming at better work (not only) with electronic information resources. Drawing not only on theoretical models, but also on projects that are implemented directly in the online environment within the educational activities of KISK – Information Literacy Course and Creative Work with Information. Based on the data, it will also illustrate what topics students are interested in and what they want to miss.
Anotace česky
Akviziční politika v oblasti EIZ je často vedena s ohledem na výzkumem zjištěné nebo předpokládané oblasti zájmu uživatelů dané instituce. Samotná akvizice, ale ani propagace zdrojů nemusí jejich využití zajistit. Aby uživatelé mohli zdroje skutečně aktivně využívat, je nezbytné, aby disponovali jistou mírou informační gramotnosti, která jim umožní efektivně si definovat potřebu, provést vyhledání a kritickou analýzu zdrojů a následně je využít. Příspěvek se proto zaměří na různé přístupy a modely informačního vzdělávání, jejichž cílem má být lepší práce (nejen) s elektronickými informačními zdroji. Čerpat bude přitom nejen z teoretických modelů, ale především z projektů, které jsou realizovány přímo v online prostředí v rámci edukačních aktivit KISK – Kurzu práce s informacemi a Kreativní práce s informacemi. Na základě dat bude ilustrovat také to, o jaká témata mají studenti zájem a co naopak chtějí pomíjet.
VytisknoutZobrazeno: 22. 9. 2024 13:35