MALY, Susan. Interdisciplinarity in Gallery Education. In Interventions – The European regional InSEA Congress. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Interdisciplinarity in Gallery Education
Název česky Interdisciplinarita v iblasti galerijní pedagogiky
Autoři MALY, Susan.
Vydání Interventions – The European regional InSEA Congress, 2018.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Stát vydavatele Finsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky gallery education, interdisciplinarity, holistic context, art as medium of learning
Klíčová slova anglicky galerijní edukace, interdisciplinarita, celostní přístup, umění jako prostředek poznávání
Štítky konference
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Susan Maly, učo 266304. Změněno: 25. 6. 2018 00:32.
Anotace
The core idea of presented contribution is based on nowdays rising trends of education meant as a route to complexive development of a person and as preparation for understanding the word in a holistic context. Art, as a mean of self-expression and reflexion as well, seems to be an appropriate medium for learning about contemporary pluralist world. Presentation is focused on specific educational situation at art museums and galleries. The art in this context is perceived as a potential and underrated source of suggestions that could mediate a wide range of topics (social, environmental, political, psychological, etc.). Educational programs in galleries could be prepared not in the artecentric way as it is usual, but they could be a platform for discussion about unartistic themes. This approach also brings a lot of questions and difficulties.
Anotace česky
VytisknoutZobrazeno: 4. 6. 2024 07:45