KLAPALOVÁ, Alena. Customer Product Returns – Feedback and Knowledge Management. In Han van der Meer, Guido Einthoven, Giovanni Schiuma. Proceedings from the 13th International Forum on Knowledge Asset Dynamics. Delft: Institute of Knowledge Asset Management, 2018, s. 926-949. ISBN 978-88-96687-11-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Customer Product Returns – Feedback and Knowledge Management
Autoři KLAPALOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Delft, Proceedings from the 13th International Forum on Knowledge Asset Dynamics, od s. 926-949, 24 s. 2018.
Nakladatel Institute of Knowledge Asset Management
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14560/18:00101057
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-88-96687-11-6
Klíčová slova anglicky Product returns; Feedback; Knowledge management; Continuous learning and improvement; Soft Systems Methodology
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D., učo 1126. Změněno: 17. 10. 2018 14:34.
Anotace
The purpose of this paper is to provide multidimensional understaning of the management of feedback from customer product returns (warranty claism and complaints specifically) as well as of the management practices that enable the emergence of product returns in the context of knowledge management.Understanding of feedback concept for the purpose of product returns avoidance management and its linkages with knowledge management through the theoretical review was performed in the first stage of research. Second, Soft Systems Methodology (SSM) to analyse the very complex situation, as the product returns do present, provided the conceptual framework for empirical research (McKay and Marshall, 2011). Research itself was realized in the small printing company. SSM is the systemic approach that helps to uncover multidimensional character of any problematic situation in any social system through the involvement of different actors and their different views and to bring some solutions.Paper presents how this methodology can be used when dealing with the origin and disposal of customer product returns to utilize feedback from product returns and to turn tacit knowledge into the explicit one to minimise or reduce these returns within and across the boundaries of a company.
Návaznosti
GA16-16260S, projekt VaVNázev: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
Investor: Grantová agentura ČR, Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 19:15