BERÁNEK, Jaroslav. Funkcionální charakterizace průměrů. In Gabriela Gabrhelová, Tomáš Lengyelfalusy. 12. didaktická konferencia. Zborník príspevkov, Dubnica nad Váhom 12. apríl 2018. 1. vyd. Dubnica nad Váhom: Vysoká škola DTI, Dubnica nad Váhom, 2018, s. 43-49. ISBN 978-80-89732-72-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Funkcionální charakterizace průměrů
Název anglicky Functional characteristics of means
Autoři BERÁNEK, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Dubnica nad Váhom, 12. didaktická konferencia. Zborník príspevkov, Dubnica nad Váhom 12. apríl 2018, od s. 43-49, 7 s. 2018.
Nakladatel Vysoká škola DTI, Dubnica nad Váhom
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00103355
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-89732-72-2
Klíčová slova česky Kvaziaritmetický průměr; kulečníkový průměr; funkcionální rovnice
Klíčová slova anglicky Quasi-arithmetic mean; pool mean; functional equation
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc., učo 2311. Změněno: 26. 3. 2019 12:15.
Anotace
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na středních školách. Příspěvek je věnován průměrům a jejich funkcionální charakterizaci. Po uvedení základních pojmů následuje definice kvaziaritmetického průměru a kulečníkového průměru. Je dokázána věta uvádějící funkcionální charakterizaci kulečníkového průměru. V závěru příspěvku jsou uvedeny příklady ilustrující popsané teoretické poznatky.
Anotace anglicky
The article was created as the result of the research oriented at innovation of the content and forms of secondary school mathematics teaching. This article is devoted to an untraditional view of the mean in mathematics. After the definition of the pool and quasi-arithmetic mean there follows their characteristics with the help of functional equations. The article is written for students of universities and will help them as an interesting of their functional thinking.
VytisknoutZobrazeno: 18. 9. 2024 23:00