ŠPETÍK, Ondřej. Is Tariff Disintegration of the Passenger Rail Transport a Problem?. Online. In Jiří Franek. MEKON 2018 Proceedings of Participants’ Reviewed Papers. Ostrava: Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta, 2018, s. 9-16. ISBN 978-80-248-4203-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Is Tariff Disintegration of the Passenger Rail Transport a Problem?
Název česky Je tarifní desintegrace v osobní železniční dopravě problémem?
Autoři ŠPETÍK, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Ostrava, MEKON 2018 Proceedings of Participants’ Reviewed Papers, od s. 9-16, 8 s. 2018.
Nakladatel Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50201 Economic Theory
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/18:00103382
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-248-4203-5
Klíčová slova česky tarifní integrace; dopravní politiky
Klíčová slova anglicky tariff integration; trasport policy
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 29. 1. 2019 14:34.
Anotace
The aim of this paper is to present the problem of the tariff disintegration, to identify whether it can discourage passengers from travelling by train and to find out whether the National Tariff which is considered by the Ministry of Transport will be used by passengers. The empirical analysis is based on our consumer survey. Results have shown that the tariff disintegration will discourage small part of passengers from travelling by train. Discouraged passengers can be divided into three categories. The first one is the owners of the card called “režijka” (staff discount card) which allows employees of the Czech Railways and their family members to travel by trains of the Czech Railways for CZK 1 100 (approximately EUR 43) per year. Elderly people belong to the second category. For them purchasing more tickets is more time-consuming because they are not familiar with payment on the Internet. The last category is holders of season tickets for whom the tariff disintegration leads to more expensive travelling on routes with more railway operators. Data from the consumer survey indicate that the National Tariff will be used by a small part of passengers. As opposed to that, due to the tariff disintegration, approximately 45 % of potentially discouraged passengers will remain loyal to the rail transport thanks to the National Tariff.
Anotace česky
Cílem příspěvku je představit problém tarifní desintegrace, identifikovat, zda může odradit cestující od cestování vlakem a zjistit, zda Národní tarif, který připravuje Ministerstvo dopravy by byl cestujícími využíván. Empirická analýza byla založena na vlastním spotřebitelském šetření. Výsledky ukazují, že tarifní desintegrací by byla odrazena malá část cestujících, kterou lze rozdělit do třech kategorií: cestující, kteří vlastní "režijku", která umožňuje zaměstnancům Českých drah neomezeně cestovat za 1 100 Kč za rok, starší lidé, pro které je nákup druhého lístku náročnější. Poslední skupinou jsou cestující s dlouhodobými jízdními doklady. Data dále ukazují, že Národní tarif by používala jen malá část cestujících, ale asi ze 45 % by řešil odrazené cestující.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 07:32